توپ و تور

قارداشی: افت پینگ‌پنگ‌بازان در رنکینگ جهانی دغدغه اصلی نیست!

ناظم نیوز: رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به حجم بالای اعزام این رشته طی ماه‌های اخیر گفت: جابجایی بازیکنان در رنکینگ جهانی دغدغه نیست اگرچه اطمینان داریم تا یک ماه آینده شاهد صعودشان خواهیم بود.

به گزارش ناظم نیوز، مهرداد علی قارداشی در رابطه با اعزام های فدراسیون تنیس روی میز و برخی انتقادات مطرح شده در این زمینه گفت: طبیعی است که در حد توان مالی فدراسیون و بر اساس تقویم جهانی و داخلی، حضور در میادین بین المللی را در برنامه بازیکنان مختلف قرار می دهیم اما آنچه مسلم است تمرکز ما برای صرف بودجه و مصوب کردن اعزام صرفا معطوف به تیم ملی بزرگسالان و بازیکنان این تیم نیست.

وی تصریح کرد: اعزام های فدراسیون های تنیس روی میز از رده سنی نونهالان تا بزرگسالان آنهم در هر دو بخش دختران و پسران تمام رده های سنی را شامل می شود. تا آنجا که شرایط اجازه دهد و بر اساس اولویت بندی و اهمیت مسابقات، برای تیم ها و بازیکنان مختلف اعزام هایی را در تقویم قرار می دهیم کمااینکه به خاطر حضور در مسابقات عمان، قطر، سنگاپور و عراق اسفندماه شلوغی خواهیم داشت. این اعزام ها در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در هر دو بخش آنها انجام می شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: درست است که برنامه و شرایط تیم ملی بزرگسالان در ورزش قهرمانی کاملا تعیین کننده است و عملکرد و نتیجه گیری در این بخش به نوعی ویترین یک رشته و فدراسیون به حساب می آید اما این موضوع توجیهی برای نادیده گرفتن سایر بخش ها نیست. مشکل اصلی اینجاست که بازیکنان در هر رده سنی فقط موقعیت خود و آن رده را می بینند و توجهی به لزوم اعزام برای دیگر رده ها و نفرات‌شان ندارند.

قارداشی همچنین با اشاره به حجم اعزام هایی که توسط فدراسیون تنیس روی میز طی ۹ ماه نخست سال جاری انجام شده است، گفت: در میان ۵۲ فدراسیون ورزشی از حیث تعداد اعزام در رده سوم و از حیث تعداد نفرات اعزامی در رده هشتم قرار داریم. در کل در این بازه زمانی ۳۸ اعزام داشتیم، ۳۰ اعزام با هزینه فدراسیون انجام شده است و ۸ اعزام هم با هزینه شخصی به نتیجه رسیده است. است.

وی ادامه داد: همین آمار بیانگر فعالیت فدراسیون تنیس روی میز در زمینه اعزام هاست. طبیعتا اعزام هم صورت نمی گیرد مگر اینکه بودجه لازم برای آن تامین شده باشد. هزینه هر اعزام برای یک بازیکن حداقل ۵۰ میلیون تومان و حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان می شود. بنابراین بودجه سالانه فدراسیون با توجه به حجم فعالیت هایی که در بخش هایی غیر از اعزام داریم، پاسخگو نیست. طبیعی است که فدراسیون در زمینه جذب اسپانسر هم عملکرد خوبی داشته که توانسته بودجه لازم برای ۳۰ اعزام در ۹ ماه اول سال را تامین کند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز همچنین در رابطه با سقوط برخی بازیکنان تنیس روی میز در رنکینگ جهانی و اینکه عدم اعزام و حضورشان در میادین بین المللی دلیل این موضوع عنوان شده، خاطرنشان کرد: فدراسیون که در حد توان برای رده های سنی مختلف اعزام مصوب کرده است. آمار هم این موضوع را تایید می کند. اما در مورد رنکینگ جهانی بعضا حضور بازیکنان دیگر کشورها در میادین و عملکرد بهتر آنها هم موجب سقوط بازیکنان ما می شود. ضمن اینکه در کل جابه جایی و سقوط بازیکنان نباید دغدغه باشد کمااینکه دغدغه اصلی ما نیست.

قارداشی با بیان اینکه رنکینگ جهانی مدام در حال تغییر است، گفت: اینکه بازیکنان همواره در رده بالا باشند خوب است اما نباید در مورد سقوط آنها بزرگ نمایی شود وقتی جابه جایی در رنکینگ جهانی مدام انجام می شود. اطمینان داریم رنکینگ فروردین ماه با ارتقای بازیکنان ما همراه خواهد بود چراکه طی یک ماه در چهار رده سنی چهار اعزام خواهیم داشت و احتمالا تعداد اعزام های مان تا پایان سال به ۴۰ می رسد.

وی همچنین در مورد رقابت های انتخابی تیم ملی و اینکه طبق آئین نامه نوشاد عالمیان و ندا شهسواری به صورت انتصابی در ترکیب قرار می گیرند، تصریح کرد: عالمیان و شهسواری آقازاده نبودند که معاف از انتخابی تیم ملی شدند آنها صرفا به خاطر موقعیتی که در رنکینگ جهانی دارند و افتخاراتی که پیش از این کسب کرده اند مستحق حضور در ترکیب تیم ملی برای رویدادهای پیش رو هستند. به همین دلیل لزومی به حضورشان در انتخابی پیش رو نیست.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز همچنین در مورد مسابقات قهرمانی جهان، بازی های اسلامی و بازی های آسیایی که در نیمه نخست سال آینده برگزار می شود و اینکه تنیس روی میز ایران چه هدفی را از حضور در این سه رویداد دنبال می کند، گفت: در مسابقات قهرمانی جهان به دنبال ارتقای رنکینگ هستیم، در بازی های اسلامی تکرار قهرمانی در بخش تیمی مردان و بانوان را دنبال خواهیم کرد اگرچه در صورت حضور تیم مصر دستیابی به این مهم کمی سخت خواهد شد اما در هر صورت پیگیر آن هستیم. در مورد بازی های آسیایی هم کسب نتایج خوب و حتی تکرار مدال تاریخی نوشاد را به عنوان هدف قرار داده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا