اقتصادی

فعالیت‌های مرتبط با علوم هسته‌ای در سطح کشور تقویت می‌شود

بوشهر- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی از توسعه صنایع مرتبط با علوم هسته‌ای خبر داد و گفت: فعالیت‌های مرتبط با علوم هسته‌ای در کشور تقویت می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز، محمد اسلامی سه‌شنبه‌شب در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: علیرغم تلاش‌های گسترده دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت علمی در کشور شاهد دستیابی به موفقیت‌های بزرگی هستیم.

وی به مخالفت‌های دشمنان با پیشرفت‌های علوم هسته‌ای در ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان مانع از آموزش و تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه‌های معتبر جهانی شده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بر ضرورت تلاش برای ارتقای علم و فناوری در این عرصه تاکید کرد و ادامه داد: تلاش گسترده و ویژه‌ای را برای این منظور خواهیم داشت و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی منسجم برای توسعه فعالیت علوم هسته‌ای با طراحی ایرانی خبر داد و بیان کرد: تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربردهای علوم هسته‌ای در سطح وسیع یکی از مأموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران است.

اسلامی از توسعه کاربرد پرتوهای هسته‌ای در تولید محصولات برای عرصه کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: از دیگر مزیت‌های اقتصادی و راهبردی صنعت هسته‌ای استانداردسازی و ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی است.

وی با تاکید بر شتاب بخشی در علم و فناوری هسته‌ای گفت: استفاده از صنعت هسته‌ای در راستای ترویج و گسترش کشاورزی مدرن، توسعه رادیو داروها و آزمایشگاه‌های مربوطه و مراکز کشاورزی هسته‌ای در دستور کار است.

معاون رئیس جمهور تکنولوژی هسته‌ای را یکی از مؤلفه‌های رشد و پیشرفت دانست و ادامه داد: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در علوم هسته‌ای از وضعیت فعلی باید تغییر و ارتقا یابد.

کد خبر 5305152

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا