آموزش و پرورش

فروش ۱۵۰ میلیارد تومان املاک مازاد برای تکمیل مدارس در اردبیل

اردبیل- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ناظم نیوز، دولت لطفی عصر دوشنبه در نشست با مسئولان بنیاد علوی در گرمی اظهار کرد: به همه شهرستان‌ها اختیار کامل داده شده تا با فروش املاک و زمین‌های مازاد نسبت به تخریب و بازسازی واحدهای آموزشی و همچنین تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این منابع به شکل صد درصد از خزانه به حساب نواحی و مناطق آموزش و پرورش واریز می‌شود که شهرستان اردبیل تاکنون ۱۶ میلیارد تومان از این منابع در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی استفاده کرده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از خرید تجهیزات مورد نیاز برای مدارس گرمی به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: امسال نیز به حد کافی لب‌تاب، برد هوشمند، صندلی و سایر تجهیزات مدارس اعم از ورزشی، آموزشی و بهداشتی در اختیار مدارس محروم شهرستان گرمی قرار می‌گیرد.

لطفی از همکاری خوب بنیاد علوی برای ساخت مدارس در شمال و جنوب استان قدردانی کرد و افزود: بنیاد علوی با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس به شکل ۵۰ درصد در ساخت واحدهای آموزشی مشارکت می‌کند و انتظار می‌رود در کوتاه‌ترین زمان پروژه‌های آغاز شده به همت بنیاد علوی به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به همت بنیاد علوی ۱۳ پروژه اعم از نوسازی و بهسازی مدارس، تجهیز و آسفالت محوطه مدارس در شهرستان محروم گرمی در حال اجراست که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

لطفی اضافه کرد: از محل اعتبارات ملی تنها برای پروژه‌های تخریب، بازسازی و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس می‌توانیم به طرح‌ها کمک کنیم و در تکمیل پروژه‌های نمازخانه‌ای و سالن‌های ورزشی از منابع استانی استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: برای پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین نیز از منابع ملی تأمین اعتبار می‌شود تا به صورت نصف به نصف با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس این پروژه‌ها نیز اجرایی و عملیاتی شود.

لطفی با بیان اینکه همه مدارس شهرستان گرمی از نظر سیستم گرمایشی استاندارد شده‌اند، ادامه داد: تنها در چند مدرسه بخاری گازی وجود دارد که تا پایان امسال با جمع‌آوری این بخاری‌های گازی کلیه مدارس شهرستان گرمی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

وی از تخصیص اعتبار ویژه برای ساخت و نوسازی سرویس‌های بهداشتی در مدارس خبر داد و اظهار کرد: قرار است با اولویت مناطق محروم و با برگزاری مناقصه احداث سرویس‌های بهداشتی و نصب پیش ساخته این سرویس‌ها در اولویت قرار گیرد که در این زمینه ردیف اعتباری ملی نیز در نظر گرفته شده است.

لطفی به جمع‌آوری مدارس کانکسی اشاره کرد و گفت: در سطح کشور ۳۰۰ مدرسه کانکسی به همت بنیاد برکت در حال برچیده شدن است که سهمیه استان اردبیل ۲۹ مدرسه کانکسی بوده که ۱۰ درصد سهم کشوری متعلق به این استان است.

وی تصریح کرد: در شهرستان گرمی یک مدرسه کانکسی در اولویت بنیاد برکت قرار گرفته تا نوسازی و تجهیز مدارس جدید به جای واحدهای آموزشی کانکسی در اولویت باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل طرح برچیده شدن مدارس سنگی را نیز از دیگر طرح‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اعلام کرد و افزود: بیشترین مدارس سنگی استان در گرمی است که قرار است ۱۹ مدرسه را در این زمینه تخریب و بازسازی کرده و نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 5304030

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا