اجتماعیسلامت

فروشندگان واکسن فایزر را نمی‌شناسیم!

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: فروش واکسن کرونا یک اقدام مجرمانه است و قابل پیگرد قانونی خواهد بود، چون سلامت این واکسن‌ها مورد تایید نیست‌.

ناظم نیوز: «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو، در واکنش به اخباری مبنی بر فروش واکسن فایزر در برخی مناطق شهر تهران بیان کرد: اماکنی که به این شکل واکسن به افراد می‌فروشند را ما نمی‌شناسیم و اگر جایی هم چنین اقدامی را انجام می‌دهد، نهادهای امنیتی و قضایی شناسایی و برخورد می‌کنند، در واقع واکسیناسیون خارج از شبکه بهداشتی کشور نداریم.
وی ادامه داد: هر واکسنی که در جایی خارج از شبکه بهداشتی تزریق می‌شود، قاچاق است و در حقیقت این واکسن‌ها از مسیرهای قاچاق وارد کشور شده که قاعدتا مورد تایید نخواهد بود.
جهانپور افزود: این واکسن‌ها از طریق وزارت بهداشت قابل مصرف نخواهد بود و این اتفاق یک اقدام مجرمانه است که قابل پیگرد قانونی نیز خواهد بود.
وی گفت: سلامت این واکسن‌ها قابل تایید نیست و ممکن است جعلی باشد، در صورت جعلی نبودن هم با توجه به اینکه یک مسیر قاچاق را طی کرده، رعایت زنجیره‌ی سرد واکسن زیر سوال است.
سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: طبیعتا افرادی که برای این کار پول می‌دهند، سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا محموله‌های جدید واکسن که از طریق قانونی وارد شده، آیا با این واکسن‌ها که به فروش می‌رسد ارتباطی دارد یا نه؟ گفت: خیر، این طور نیست، محموله‌ای که به شکل قانونی وارد کشور می‌شود، در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و در شبکه بهداشتی کشور توزیع می‌شود و هیچ ربطی به محل‌های غیررسمی ندارد.
جهانپور افزود: واکسیناسیون در کشور رایگان و با توجه به اولویت‌بندی‌های سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود و به هیچ وجه واکسن پولی در این زنجیره نداریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای شما مشخص شده است که در کدام مناطق واکسن به فروش می‌رسد؟ بیان کرد: در واقع کار ما پلیسی، امنیتی و شناسایی نیست، اما اگر با گزارش مستقیم شهروندان مواجه شویم که اطلاعات دقیقی به ما داده باشند، طبیعتا موارد گزارش شده را به دستگاه‌های مربوطه از جمله دستگاه قضایی گزارش خواهیم داد و حتما مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا