توپ و تور

«فرناندز» از تیم ملی هندبال کناره گیری کرد

با پایان یافتن مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا «مانوئل مونتایا فرناندز» از هدایت تیم ملی هندبال ایران کناره گیری کرد. فرناندز دلیل این تصمیم را اختلاف در تامین نیازها عنوان کرده است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان ۲۳ مرداد در حالی وارد کشورمان شد که فدراسیون هندبال سالها بود بدون مربی خارجی در رویدادهای مختلف شرکت می کرد. از آن سو پاکدل رئیس فدراسیون هندبال مدتها بود با گزینه های مختلف برای هدایت ملی پوشان وارد مذاکره شده بود اما در شرایط موجود کشورمان چه از بحث کرونا و چه مباحث فنی و امکاناتی و … بسیاری از مربیان به نام حاضر به ورود به ایران نمی شدند اما در نهایت این پرفسور اسپانیایی بود که با یک رزومه قوی راهی تهران شد.

تیم ملی هندبال مردان ایران با هدایت فرناندز و تنها با یکی دو برنامه تدارکاتی توانست در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا در عربستان نه تنها نسبت به چند دوره گذشته در جدول رده بندی صعود کند و در جایگاه چهارم قرار بگیرد بلکه پس از سالها برای دومین مرتبه جواز حضور در رقابت های قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

ظاهراً فرناندز در عربستان و پیش از عزیمت تیم ملی به ایران با بازیکنان خداحافظی کرده است. قرارداد این مربی تنها تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا بوده این در حالی است که پیش از این گفته می شد احتمالاً زمینه حضور این مربی نامدار حداقل تا پایان بازیهای آسیایی فراهم خواهد شد.

تیم ملی هندبال مردان روز سه شنبه وارد ایران شد و فرناندز نیز شب گذشته در صفحه شخصی خود خبر از خداحافظی اش داده است. سرمربی خارجی تیم ملی در بخشی از صحبت های خود به مسئله کمبود امکانات اشاره کرده است.

«فرناندز» از تیم ملی هندبال کناره گیری کرد

در پیام فرناندز آمده است:

«بعد از این مدت حضور در ایران و صعودمان به مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۳ صلاح دیدم که هدایت تیم ملی مردان را ادامه ندهم. می خواهم از دکتر پاکدل به خاطر اعتمادشان به من و آقای عزتی برای کمکشان در تمام این مدت تشکر کنم. می خواهم از همه بازیکنانی که با آنها کارکردم به خاطر تلاش و فداکاری‌شان تشکر کنم (بازیکنانی که در چه در مسابقات آسیایی بودند و چه بازیکنانی که در مسیر مسابقات انتخابی کنار رفتند) آنها قهرمانان برای کسب جواز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ جنگیدند و مبارزه کردند. شما بازیکنان شگفت انگیزی هستید و من همیشه شما را در قلبم نگه می‌دارم. باید از کادرفنی برای کمک‌شان تشکر کنم و به ویژه از فرهان غضبان که در این مدت اقامتم در ایران «عصای دستم» بود و به آن تکیه کردم. اختلافات در مورد نیازهای یک تیم ملی باعث شد تا این تصمیم را بگیرم. این زمان‌ها برای مدیریت آسان نیست، اما اینکه بخواهید جزو اولین‌ها باشید خیلی بیشتر از کار و موفقیت در زمین نیاز دارید. از همه شما که در این مدت در این کشور بزرگ به من کمک کردید و باعث شدید احساس کنم در خانه ام هستم تشکر می کنم.»

اعضای تیم ملی هندبال مردان پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا یکی از پیراهن های تیم ملی را به نشانه احترام امضا کرده و به فرناندز هدیه دادند.

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی سوئد- لهستان از ۲۸ دی الی ۱۱ بهمن ماه در دمام عربستان برگزار شد. تیم ایران در این رویداد توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند و جواز حضور در مسابقات جهانی را از آن خود کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا