اقتصادیمناطق آزاد

فرسوده شدن ماشین‌ها و عدم واردات از مشکلات مهم رنتکاران است

مدیرعامل مجمع رنتکاران کیش از مهم‌ترین مشکلات این صنف را تامین قطعات یدکی، نبود یک مجتمع خدماتی و رفاهی برای رنتکاران دانست.

ناظم نیوز: سیدعلی نواب عنوان کرد: یکی از صنف‌هایی که در جزیره کیش همواره مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد، اجاره ماشین بدون راننده است، این صنف در سال های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز و عدم ورود خودروی خارجی با مشکلات فرسوده شدن این ماشین‌ها مواجهه شده‌اند و همین امر در کار آنان اختلال ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: رنتکاران به دلیل اینکه ارتباط مستقیم با گردشگران دارند، با شیوع بیماری کرونا این صنف نیز دچار آسیب شد، قطعا کاهش گردشگری باعث می‌شود افرادی که در این صنف مشغول به کار هستند با کاهش درآمد همراه باشند.
وی عدم ورود خودرو و بسته شدن گمرک را از دیگر مشکلات رنتکاران دانست و گفت: ناوگان رنتکاران فرسوده شده و ماشینهای کهنه زیر دست مسافران دوام ندارد. در واقع عدم ورود ماشین‌های جدید و به روز، مشکلات این صنف را دوچندان کرده است.
نواب عدم تامین قطعات یدکی در پی بسته شدن پرواز کیش به دبی را یکی دیگر از مشکلات رنتکاران عنوان کرد و گفت: تامین یک قطعه از ماشین حدود ۱۴ تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد و این امر به ضرر رنتکاران است.
مدیرعامل مجمع رنتکاران با اشاره به عدم دریافت مجوز از سوی سودجویان اظهار کرد: برخی بدون دریافت مجوز از این صنف اقدام به خریداری چند ماشین کرده و که هیچ کدام بیمه بدنه و کامل ندارند و این امر بسیار خطرناک است.
وی به مسافران توصیه کرد که قبل از اجاره ماشین به این نکنه توجه کنند.نواب تاکید کرد: باید محلی به صورت مجتمع خدماتی و رفاهی برای رنتکاران تشکیل شود تا کارهای خدماتی و‌ کارواش و… در آن انجام شود اما به دلیل نبود این مجتمع رنتکاران محبور هستند در صف‌های طولانی کارواش بایستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا