توپ و تور

فدراسیون جهانی والیبال تیم سیرجان را تحت فشار گذاشت

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان با بیان اینکه فدراسیون جهانی والیبال این تیم را تحت فشار گذاشته است، گفت: انصراف از مسابقات جام باشگاه‌های جهان تبعات بدی برای ورزش کشور داشت.

محمدرضا شریف پور در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز، درباره دلیل اصرار تیم والیبال فولاد سیرجان برای جذب یار کمکی برای حضور در جام باشگاه های والیبال جهان گفت: هیچ اصراری نداشته‌ایم. طبق قوانین، تیم سیرجان باید در مسابقات شرکت کند در غیر این صورت نه تنها فدراسیون بلکه ورزش ایران متضرر می‌شود. سیرجان به خاطر اعتبار نام والیبال ایران در مسابقات شرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: طبق قرارداد در واقع بازیکنان خودمان را در اختیار داریم که آنها الان در تیم های شهرداری ارومیه و پیکان هستند. هیچ مخالفی وجود ندارد. هر دو طرف چه باشگاه سیرجان و چه بازیکنانی که به عنوان یار کمکی هستند با افتخار و با میل شخصی در تیم حضور خواهند داشت و هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان درباره تعطیلی لیگ نیز تاکید کرد: اکثر تیم‌ها از این تعطیلی راضی هستند چرا که آنها می‌توانند در این مدت ریکاوری خوبی انجام دهند و در واقع این سیرجان است که این استراحت را از دست می‌دهد.

وی درباره هدف حضور تیم سیرجان در جام باشگاه‌های جهان گفت: والیبال ایران در ۱۵ سال گذشته شرایط و جایگاه متفاوتی نسبت به امروز داشت اما کم کم با شرکت در رقابت‌ها ارتقا پیدا کرد. تیم سرجان نیز برای جنگیدن و مبارزه کردند در این مسابقات شرکت می‌کند و قطعا این قدم‌ها می تواند به نفع والیبال ایران باشد.

«حضور متوالی صابر کاظمی به عنوان سرمایه ملی در مسابقات متعدد می‌تواند ریسک مصدومیت او را افزایش دهد. آیا از نگاه حرفه ای و اخلاقی این موضوع را می پذیرید؟» سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان تصریح کرد: صابر کاظمی سرمایه ملی است. در واقع همه بازیکنان حاضر در لیگ سرمایه های ملی محسوب می شوند. چنانچه پزشک معتبر فدراسیون تایید کند که کاظمی مصدومیت دارد هرگز نمی‌پذیریم که او را در اختیار داشته باشیم. اگر سلامتی کاظمی در خطر باشد باید از او حمایت کنیم. او چهره محبوب والیبال کشور است ولی اگر صابر کاظمی مصدوم است تیم شهرداری ارومیه بهتر است در مسابقات باشگاهی به او استراحت دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود تیم سیرجان با بازیکنان خود برای کسب تجربه در جام باشگاه‌ها شرکت می کرد؟ گفت: تیم در حال حاضر بازیکنان مصدوم زیادی دارد. اگر می خواستیم با تیم خودمان شرکت کنیم، باید از بازیکنان ذخیره و نوجوان استفاده می کردیم. می‌خواستیم از رقابت‌ها انصراف دهیم اما فدراسیون جهانی ما را تحت فشار گذاشت که در صورت انصراف جریمه ای سنگین در نظر خواهند گرفت.

مدیر تیم والیبال سیرجان در خصوص اینکه نماینده لهستان نیز از این مسابقات انصراف داده است، افزود: آنها تیمی را جایگزین خود کردند. ما نیز می‌توانستیم تیم العربیه را که عنوان دومی مسابقات آسیایی را کسب کرد معرفی کنیم اما نگاه کنفدراسیون آسیا به سمت تیم سیرجان بود. قطعا حضور سیرجان در جام باشگاه‌ها نکات مثبت زیادی برای والیبال ایران خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا