کشاورزی

فاطمه سراوانی عنوان کرد: اقدامات ما بر اساس روابط عمومی تبیین گر و تحلیلگر صورت می گیرد

‌ناظم نیوز: امروزه فرآیند اطلاع‌رسانی با در نظر گرفتن گسترش شبکه‌های اجتماعی و ظهور فضای مجازی به طور چشمگیری سریع‌تر شده است. در این بین حجم زیادی از اطلاعات ( چه صحیح و چه غلط) روبه‌رویمان قرار می‌گیرد

نقش روابط عمومی های یک سازمان در ارتباط با جامع مردم و سازمان های دیگر و همچنین در اطلاع رسانی صحیح و موثر یکی از اصلی ترین ارکان یک سازمان بشمار می رود.
به عبارت دیگر، روابط عمومی برای افزایش شناخت و آگاهی عمومی درباره سازمان و یا شرکت، افزایش اعتماد عمومی، و بهبود ارتباطات سازمان با مخاطبان بشمار میرود.
بر پایه همین اصل گفت و گویی با سرکار خانم فاطمه سراوانی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان انجام داده ایم که در پی می خوانید:

فاطمه سراوانی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ابتدای سخنان خود گفت: همانطور که از تعریف روابط عمومی و وظایف آن مشخص شده است یکی از اصلی ترین وظایف روابط عمومی، ارتباط سازنده سازمان به صورت شفاف، سازنده و مستمر با عموم جامعه است.

سراوانی در ادامه افزود: در همین راستا در جهت ارتباط با مخاطبان بخش کشاورزی استان با استفاده از زیرگروه های مختلف اعم ازانتشارات، تحقیقات، افکارسنجی و مطالعات و ارتباط مجموعه مدیران با مخاطبان بخش کشاورزی و انتشار خبرنامه ، فعالیت مثبت و مقبولی را انجام داده ایم .

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: یکی دیگر از وظایف روابط عمومی سازمان ، مدیریت بحران در بخش کشاورزی است، که استفاده از شبکه های مجازی و استفاده از پلتفرم های داخلی و رایج به صورت مستمر و موثر توانسته ایم گوش شنوایی برای انتقال دغدغه های کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی به مدیران سازمان باشیم .

فاطمه سراوانی درباره حضور روابط عمومی در بخش های مختلف معاونت های سازمان توضیح داد و گفت: ما در بخش های مختلف با در نظر گرفتن حوزه تخصصی آن معاونت و یا مدیریت و حتی در شهرستان ها یک رابط روابط عمومی داریم که اخبار و اطلاعات آن بخش را به مرکز روابط عمومی ارسال می کنند.

وی ادامه داد: اصرار ما بر این اصل است که باید بهترین افراد با در نظر گرفتن تخصص هر بخش در روابط عمومی ها سازمان گمارد شوند تا بتواند در ارتباط و اطلاع رسانی با بهره برداران و کشاورزان استان و همچنین با کارکنان و پرسنل سازمان هرچه بهتر و بیشتر مثمر ثمر باشند.

سراوانی گفت: از دیگر فعالیت های انجام شده در سازمان، ایجاد یک شبکه مویرگی در مراکز خدمات روستایی است که این شبکه در انتقال اخبار و اطلاعات تحقیقاتی و ترویجی و دستاوردهای جدید کشاورزی بین مخاطبان روستایی انجام می دهد.

وی اظهار داشت: حتی در روستاها برای اطلاع رسانی سریع برخی از اخبار مهم مثل شیوع آفت های مختلف، بارش های ناگهانی و سیل و…از بلندگوهای مساجد نیز استفاده میکنیم.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش یکی از وظایف روابط عمومی در برقراری ارتباط با بهره برداران و کشاورزان بشمار می رود. ما در 14 شهرستان با شناسایی کشاورزان پیشرو و آموزش این عزیزان در استفاده از پلتفرم ها و آشنایی آنها با فضاهای مجازی مختلف توانسته ایم در برقراری ارتباط و ارسال دوسویه اطلاعات بخش کشاورزی، گام های خوب و مثبتی را برداریم.

سراوانی گفت: در بحث آموزش همچنین برای بروز رسانی اطلاعات رسانه ای و ارتباط مدیران و کارکنان روابط عمومی نیز فعالیت های خوبی انجام شده است که می توان به آموزش فن بیان، آشنایی با روابط عمومی دانش بنیان و همچنین آموزش عکاسی با موبایل اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه این گفت و گو گفت: ما در استان گلستان بخشی برای تحلیل محتوا و آنالیز پیام ها و اخبار رسانه های مختلف ایجاد کرده ایم ، ما در این بخش با نظرسنجی هایی توانسته است اطلاع رسانی دقیق تری را صورت دهیم .

سراوانی گفت: همه این موارد گفته شده بیانگر این است که ماموریت اصلی روابط عمومی ، یاری رساندن به مدیریت سازمان ، تحقق اهداف اصلی سازمان با اعتقاد به شفافیت، پاسخگویی به مخاطب و رعایت حقوق شهروندی با نگاه به این موضوع که مردم حق شناخت و نظارت بر عملکرد ما دارند و در این بین حق مردم در نقد و ارزیابی عملکرد سازمان را محترم می شماریم.

فاطمه سراوانی در پایان این گفت و گو گفت: اداره کل روابط عمومی سازمان در دو حوزه روابط عمومی تبیین گر و روابط عمومی تحلیلگر برنامه ها و اقدامات خود را در سال 1402 نیز پیش خواهد برد و در این بین تقویت درک دوسویه بین سازمان و مخاطب را ماموریت ویژه خود دانسته و بر همین اساس ماموریت های خود را تبیین کرده ایم. و همچنین در راستای استراتژی اطلاع رسانی و رسانه ای سازمان نیز برنامه هایی را در دست اجرا داریم که این برنامه ازاصلی ترین وظایف روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در ارتباط با آموزش و خبررسانی بشمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا