توپ و تور

غیبت چین در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا و تاثیرش برای ایران

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با تاکید بر آمادگی شاگردانش برای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: احتمالا چین در مسابقات غایب خواهد بود که در این صورت شرایط برای ایران راحت‌تر خواهد شد.

جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با ناظم نیوز با اشاره به پیگیری تمرینات تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: نوشاد عالمیان به واسطه حضور در قطر و شرکت در مسابقات این کشور از شرایط خوبی برخوردار است. بردی که او در این رقابت ها مقابل دو بازیکن بالاتر از خودش (بر اساس رنکینگ جهانی) به دست آورد نشان از شرایط خوب بدنی و روحی‌اش دارد برخلاف برادرش که هنوز به شرایط آرمانی بازنگشته است.

وی ادامه داد: نیما عالمیان بعد از المپیک به لحاظ مسائل روحی با افت شدیدی مواجه شد و هنوز هم نتوانسته خود را به شرایط قبل بازگرداند. البته با حضور در تمرینات گروهی و به خصوص شرکت در رقابت های استار کانتندر که قبل از قهرمانی آسیا برگزار می شود، او می تواند شرایط نسبی بهتری پیدا کند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از شرایط امیرحسین هدایی که در مجارستان پیگیر تمریناتش بوده هم ابراز رضایت کرد و گفت: حضور مستمر در کمپ تمرینی و مسابقات مجارستان باعث شده هدایی از لحاظ روحی و روانی بسیار باانگیزه باشد. او این آمادگی را در تمریناتی که طی این چند روز در اردوی تیم ملی داشته به خوبی نشان داده است.

لطف الله نسبی با بیان اینکه امین احمدیان هم جزو جوانان خوب و آینده دار است که قطعا در مسابقات قهرمانی آسیا روی او حساب زیادی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: احمدیان هم در مجارستان به صورت جدی پیگیر تمریناتش است. با او در ارتباط هستم و از وضعیت تمرینی‌اش باخبرم. امیدوارم در مسابقات هم بتواند مثل تمریناتش خوب و مفید ظاهر شود.

وی با تاکید بر اینکه آروین روئین‌تن هم بدون مشکل و با آمادگی پیگیر تمریناتش است در مورد پیش بینی خود از عملکردی که ملی پوشان می توانند در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشند، توضیح داد.

این مربی با یادآوری اینکه تیم ملی تنیس روی میز ایران در دوره پیشین رقابت های قهرمانی آسیا به عنوان هفتم دست یافت، تصریح کرد: بهترین های تنیس روی میز جهان در این رقابت ها حضور دارند. چین، کره جنوبی و ژاپن که به نیمه نهایی المپیک رسیدند آسیایی هستند و همین مسئله گویای سطح مسابقات این قاره است. قطعا در مسابقات پیش رو رقابت سنگین و مشکل است. فقط امیدوارم قرعه خوبی نصیب مان شود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه گفته می شود چین در این دوره رقابت های قهرمانی آسیا شرکت ندارد، خاطرنشان کرد: البته هنوز این مسئله به صورت رسمی اطلاع رسانی نشده است اما اگر صحت داشته باشد به نفع ما خواهد بود. ایران در دوره پیش مسابقات هفتم شد، در صورتیکه چین در این دوره شرکت نکند ما در جمع ۶ تیم قرار می گیریم و به صورت مستقیم راهی دیدارهای حذفی خواهیم شد.

وی تاکید کرد: این موضوع کاملا به سود تنیس روی میز ایران خواهد شد چراکه باعث می شود بازیکنان بدون بازی و خستگی برای دیدارهای تعیین کننده حذفی آماده شوند.

لطف الله نسبی تاکید کرد: در هر صورت پیش بینی عملکردی که تیم ملی تنیس روی میز می تواند در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشد، سخت است. تلاش این است تا نتیجه ای قابل توجه بگیریم.

کد خبر 5304314

زینب حاجی حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا