تجارت

عملکرد فجر انرژی در ۹ ماه سال جاری چگونه بود؟

ناظم نیوز : شرکت فجر انرژی خلیج فارس در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال گذشته محصول تولید و به فروش رسانده است.

به گزارش ناظم نیوز، شرکت فجر انرژی خلیج فارس به عنوان قلب تپنده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی وظیفه تامین انرژی و سرویس های حیاتی شرکت های پتروشیمی این منطقه را برعهده دارد. این شرکت نیروی برق، بخار، آب های صنعتی و هوا و گازهای صنعتی شرکت های منطقه را تولید و تامین می کند.
شرکت فجر در ۹ ماه امسال بیش از ۵٫۵ میلیون مگاوات ساعت برق، ۴ میلیون تن بخار، ۲۹۰ میلیون نرمال متر مکعب ازت گازی، ۱۸۷ میلیون نرمال متر مکعب اکسیژن گازی، ۱۶۳ میلیون نرمال متر مکعب هوای ابزار دقیق، ۴۰۴ میلیون نرمال متر مکعب هوای سرویس، ۳۶ میلیون متر مکعب آب اسمز معکوس (RO)، ۱۱ میلیون متر مکعب آب خالص (DM)، ۳ میلیون متر مکعب آب سرویس و آتش نشانی،۵ میلیون متر مکعب آب خوراک بویلر تولید و ۱۰۰ میلیون استاندارد متر مکعب گاز سوختی (FGL) فیلتراسیون و در اختیار شرکت های منطقه قرار داده است.
همچنین این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال محصول به فروش رسانده و درآمد فجر در ۹ ماه ابتدایی امسال با توجه به افزایش تولید در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سال جاری ۱۱ پروژه ی توسعه ای و بهینه سازی تعریف کرده که از این تعداد ۲ پروژه پایان یافته و ۹ پروژه در حال اجرا است. همچنین این شرکت در اردیبهشت ماه با راه اندازی خط بارگیری اکسیژن مایع و در طول این ۸ ماه بیش از ۴۰۰ تن اکسیژن مایع با ارزشی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در بازار بورس به فروش رسانده است.
لازم به ذکر است که فجر آذر ماه سال جاری، برای هفتمین بار پیاپی گواهینامه GC-Mark را برای سه محصول مایع اکسیژن، نیتروژن و آرگون خود دریافت کرد؛ این گواهی در اصل الزامات استانداردی کارخانه در قبال ذی نفعان و مشتریان بوده که به کسب و ارائه آن، کیفیت محصولات خود را ضمانت میکند.
فجر انرژی در ماه های گرم سال و در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در هر لحظه ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه برق سراسری استان خوزستان ارسال کرده که این برق معادل انرژی مورد نیاز منطقه بندرماهشهر، بندرامام خمینی(ره) و سایر شهرستان های همجوار آن است. فجر در سال جاری جمعا با ارسال بیش از ۱٫۷۲۵ میلیون مگاوات ساعت برق، بیش از نیمی از کسری برق استان خوزستان را تامین کرده است.
همچنین با مدیریت منابع تامین و مصرف آب، شرکت فجر موفق شد در ۹ ماه ابتدایی امسال با استفاده از روش مضاعف بازیافت آب اسمز معکوس ( R.O.Reject Project ) 8.1 میلیون متر مکعب در مصرف آب خام صرفه جویی کرده است؛ این شرکت با بهره گیری از این روش از ابتدای راه اندازی (سال ۱۳۹۵) تا پایان سال گذشته نیز بیش از ۳۹٫۲ میلیون متر مکعب معادل آب خام صرفه جویی کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا