اقتصادی

عضویت و تشکیل ۳۴۲۹ کارپوشه برای مودیان داوطلب

رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور از ثبت‌نام و تشکیل سه هزار و ۴۲۹ کارپوشه برای مودیان داوطلب خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز از سازمان مالیاتی، محمد برزگری اظهار داشت: پیرو فراخوان اخیر این سازمان، مودیان مالیاتی در حال ثبت‌نام اختیاری در سامانه مودیان جهت استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.

وی افزود: متعاقب اطلاعیه اخیر فراخوان سازمان امور مالیاتی کشور برای عضویت مودیان محترم به‌صورت داوطلبانه در سامانه مودیان، تا امروز شنبه مورخ یک مردادماه، بالغ بر ۳ هزار و ۴۲۹ مودی به‌صورت داوطلبانه وارد سامانه مودیان شده و کارپوشه خود را اختصاص داده و به عضویت سامانه مودیان درآمده‌اند.

برزگری با ذکر این توضیح که این فراخوان صرفاً مربوط به ثبت‌نام اختیاری مودیان در سامانه مذکور است، گفت: زمانی که سازمان امور مالیاتی کشور اطلاعیه مربوط به فراخوان الزام به ثبت‌نام و عضویت در سامانه مودیان را صادر کرد، مودیان فراخوان شده باید وارد سامانه مذکور شده و عضویت خود را تکمیل کنند و متعاقب آن نیز این دسته از مودیان، باید با تهیه پایانه فروشگاهی نسبت به صدور صورت‌حساب الکترونیکی برابر قواعد و معیارها و اقلام سازمان امور مالیاتی اقدام کنند که در این حالت، در فضایی امن و مطمئن، اطلاعات صورت‌حساب‌ها به سامانه مودیان ارسال می‌شود تا در کارپوشه مودیان فروشنده و کارپوشه خریداران ثبت شود.

رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: از هفته فرهنگ مالیاتی امسال، امکان عضویت مودیان در «سامانه ملی مودیان مالیاتی» در اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» فراهم‌شده است.

برزگری خاطرنشان کرد: از کلیه مودیان مشمول این قانون دعوت می‌شود جهت عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه اختصاصی به نام خود، با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir، و انتخاب گزینه «عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه»، مشخصات کاربری ورود به کارپوشه را از طریق پیامک دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا