آموزش و پرورش

طراحی شبکه نظارتی برای رسیدگی به وضعیت آموزشی مدارس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: استانداردهای حضور در مدرسه با توافق وزارت بهداشت در قالب پیوست هایی ابلاغ شده است و یک شبکه نظارتی را طراحی کرده ایم که به وضعیت آموزشی تک تک مدارس نظارت کند.

به گزارش ناظم نیوز، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالیم امروز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ را در دانشگاه تربیت شهید رجایی آغاز کرده ایم که برای جامعه خبر خوشی است.

وی درباره نحوه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری گفت: تمام برنامه ریزی های لازم برای آغاز سال تحصیلی را انجام داده ایم و تمام تلاش را کردیم که در اول مهرماه سال تحصیلی آغاز شود و الگوی بازگشایی مدارس را نیز طراحی کردیم که به صورت آرام و تدریجی صورت گیرد. این الگو به همه مدیران مدارس ابلاغ شده است.

کاظمی بیان کرد: در سه مسیر و با سه راهبرد سال تحصیلی جدید را دنبال می کنیم. راهبرد اول، آموزش غیر حضوری در مدرسه تلویزیونی ایران است که همین جا جا دارد از مسئولان صدا و سیما برای این همراهی تشکر کنم. راهبرد دوم، آموزش غیرحضوری در شبکه شاد است که در روزهای آینده نیز نسخه جدید شبکه شاد رونمایی خواهد شد و ظرفیت های جدید این شبکه دانش آموزش را اطلاع رسانی می کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مهر را با این دو راهبرد آغاز می کنیم و راهبرد سوم ما، آموزش حضوری است که در الگویی که طراحی شده حضور آرام و تدریجی و کم دغدغه را در فضای آموزش مهیا می کند که ان شاءالله با همدلی اولیا و مربیان و مسئولین سایر دستگاه ها با اولویت حفظ سلامتی دانش آموزان باید به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از رویکردها، تفویض اختیار است که با توجه به تفاوت اقلیم و همچنین تفاوت شیوع کرونا در مناطق کشور تصمیم به بازگشایی مدارس را به شورای مدرسه با نظارت منطقه و ستاد ملی کرونا در منطقه واگذار کرده ایم. همچنین استانداردهای حضور در مدرسه با توافق وزارت بهداشت در قالب پیوست هایی ابلاغ شده است و یک شبکه نظارتی را طراحی کرده ایم که به وضعیت آموزشی تک تک مدارس نظارت کند.

کاظمی ادامه داد: علیرغم شرایط سخت کرونا تا امروز بیش از ۹۶ درصد دانش آموزان در پایه اول ثبت نام کرده اند و همچنین بیش از ۹۳ درصد دانش آموزان در همه پایه ها ثبت نام خود را انجام داده اند. کتابهای درسی نیز به همین میزان توزیع شده است که خلاء های موجود را در روزهای آتی جبران می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه چیز باعث شد که سال تحصیلی به صورت مجازی آغاز شود، گفت: یکی از دلایلی که باعث شد سال تحصیلی را به صورت مجازی آغاز کنیم واکسیناسیون معلمان بود که به دلیل تراکم و تاخیرات کمی به عقب افتاد و در حال حاضر با تسریع روند واکسیناسیون معلمان، امیدوارم تا پایان شهریور تمام شود.

همچنین واکسیناسیون دانش آموزان نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد که به زودی خبرهای خوشی از سوی این وزارتخانه اعلام می شود.

کاظمی تصریح کرد: ما سعی می کنیم از مدارس کم جمعیت که استانداردهای لازم وزارت بهداشت را دارند آموزش حضوری را آغاز کنیم. در مدارس با جمعیت بیشتری رویکرد تحصیلی را مد نظر داریم و در کلاً سهای با جمعیت بسیار بالا آموزش حضوری با حداقل جمعیت دانش آموزی را پی خواهیم گرفت تا ان شاءالله با تمام واکسیناسیون در تمام مناطق بتوانیم به بازگشایی کامل مدارس برسیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره دو موضوع رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق هیئت علمی دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیز افزود: در بحث رتبه بندی که دولت و نمایندگان محترم مجلس این موضوع را در دستور کار دارند که درباره همسان سازی حقوق هیئت علمی دو دانشگاه مذکور نیز ایرادات قانونی به آن گرفته شد که در حال رفع شدن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا