اقتصادی

صید فیل ماهی ۲۱۰ کیلویی توسط صیادان مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از صید فیل ماهی ۲۱۰ کیلوگرمی توسط صیادان این استان خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن اسحاقی با بیان این که هدف صیادان تعاونی‌های پره، صید ماهیان استخوانی است و صید ارزشمند ماهیان خاویاری به عنوان صید ضمنی محسوب می‌شود، در خصوص صید این گونه ارزشمند ماهی خاویاری گفت: صیادان شرکت تعاونی پره متحد در منطقه رستم‌رود نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن ۲۱۰ کیلوگرم و طول ۳ متر که ۲۶ کیلوگرم خاویار داشت، شدند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه شیلات مازندران به صید ماهی خاویاری تجاری نیست، درباره ضرورت توجه به حفاظت از ذخایر آبزی افزود: استراتژی ما به صید ماهیان خاویاری نگاه حفاظتی و حمایتی به منظور تامین مولدین مورد نیاز است.

اسحاقی با اشاره به این که حفاظت و تکثیر این نوع ماهیان با ارزش در دریای خزر ضروری است، اظهار داشت: ماهیان خاویاری مولدی که در دریا صید می‌شوند، برای تکثیر به مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری انتقال داده می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: این فیل ماهی پس از تحویل به ‌صورت زنده و سالم با جان و آب به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری وابسته به اداره کل شیلات استان مازندران که مهمترین ماموریت آن نگهداری، مرمت و تکثیر این گونه‌های نایاب است، انتقال یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا