اقتصادی

صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از تشکیل شورای طرح‌ها در صندوق‌ها خبر داد و گفت: سه میلیارد دلار در طول سه سال، برای حدود ۲۰ طرح که عمدتا در حوزه نفت و انرژی هستند، سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از وزارت نفت، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی وزارت نفت گفت: برای انجام تعهد صندوق‌ها در مقابل ذی‌نفعان در سال‌های پیش‌رو، شتاب‌بخشی به تکمیل طرح‌های اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است بنابراین گروه صندوق‌ها ظرف سه سال آینده حدود ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی افزود: در راهبرد بلندمدت افق ۱۴۰۴، برای تکمیل ۲۰ طرح حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی پیش‌بینی سرمایه‌گذاری نزدیک به ۳ میلیارد دلار داریم؛ از سال ۱۴۰۴ با بهره‌برداری از این طرح‌ها، سالانه درآمد مناسبی برای گروه صندوق‌ها حاصل خواهد شد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی گفت: زیربنای تحقق این سرمایه‌گذاری برای درآمد در افق ۱۴۰۴، پایش، پیگیری و شتاب‌بخشی سامانمند به طرح‌های در حال اجرا، معطل و جدید است.

بیات افزود: به همین منظور از هفته نخست کاری، برنامۀ پایش طرح‌های اقتصادی و تجاری آغاز شده است و ادامه خواهد یافت؛ در خلال بازدیدها و نشست‌های فنی با مدیران پروژه‌ها در سیزده شرکت تابعۀ صندوق‌ها، بعضی از چالش‌های فنی، حقوقی و مدیریتی شناسایی شد بنابراین برای آنکه کنترل پروژه‌ها سامانمند شود افزون بر برنامه‌های بازدید و نشست‌های مشترک با عوامل اجرایی و دیگر ذی‌نفعان طرح، شورای عالی پروژه‌ها در گروه صندوق‌ها تشکیل شد.

وی تاکید کرد: شورای عالی طرح‌ها، تسریع در انجام پروژه‌ها، کاستن از هزینه‌های اجرای طرح، شفافیت، تخصیص به‌موقع منابع را سرلوحه خود قرار داده است؛ بنابراین همۀ شرکت‌های مورد نظر، برای تحقق این هدف موظف به داشتن رویکرد اقتصادی در حین انجام پروژه‌ها، داشتن کیفیت و بهره‌وری، قیمت مناسب و شفافیت هستند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی نفت گفت: ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات تولیدی، رسالت ملی است از این رو افزون بر درآمدهای مطلوب اقتصادی برای گروه صندوق‌ها، توجه به این موضوع اقدامی ملی است. از این جهت تا حد امکان و البته با اهتمام جدی بر آن هستیم که محصولات تولیدی در شرکت‌های صندوق‌ها، دارای زنجیره ارزش باشند. طرح‌هایی مانند کنگان و دهلران در همین چارچوب دسته‌بندی شدند و پروژه‌های منطقه دهلران مانند، NGL۳۱۰۰ پتروشیمی دهلران، مسائل خوراک آنها و دیگر تأسیسات مورد نیاز همچون ایستگاه‌های تقویت گاز، نیروگاه‌های تولید برق، پیش‌بینی فروش محصولات در برنامه لحاظ شده‌اند و همه با هم به‌صورت یکپارچه به مدد الهی پیش می‌روند. همین اتفاق برای طرح‌های کنگان هم در حال انجام است.

بیات افزود: با تحقق این برنامه در سال ۱۴۰۴ چالش بزرگ کاستی منابع ورودی از محل کسورات شاغلان کمتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا