تجارت

صنایع دستی اردبیل ظرفیت صادرات و برندسازی را دارد

اردبیل- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع دستی استان اردبیل ظرفیت صادرات و برندسازی را دارد و در این زمینه از هنرمندان و تولیدکنندگان پشتیبانی می‌کنیم.

به گزارش ناظم نیوز، عزت‌الله ضرغامی در هشتمین سفر استانی هیئت دولت به استان اردبیل عصر پنجشنبه در جریان بازدید از غرفه‌های صنایع دستی در اردبیل اظهار کرد: هنر صنعت اصیل استان اردبیل از اصالت و شهرت تام برخوردار است به گونه‌ای که از ۱۴ شهر صنایع دستی ثبت جهانی دو شهر در این استان واقع شده است.

وی شهرت و آوازه صنایع دستی همچون گلیم، جاجیم و ورنی را از برجستگی‌های استان اردبیل بیان کرد و گفت: با حمایت و پشتیبانی‌های همه‌جانبه تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت صادرات در این بخش شکل گرفته و با برند محصولات این استان به همه نقاط کشور صنایع دستی ارسال شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: بخش عظیمی از شاغلان و فعالان حوزه صنایع دستی را بانوان تشکیل می‌دهند که در استان اردبیل نیز در اغلب روستاها و مناطق محروم تولیدات صنایع دستی به همت بانوان غیرتمند انجام می‌شود.

ضرغامی تنوع صادرات دستی را در سطح کشور و استان اردبیل یادآور شد و افزود: از ۳۷۰ رشته صنایع دستی فعال در کشور بخش عظیمی در این استان تولید می‌شود و ما تاکیدمان بر تقویت تولیدات اصیل در این حوزه است تا به دور از برخی نگاه‌های مقطعی بتوانیم فعالان این عرصه را مورد حمایت قرار دهیم.

وی رویکرد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را رویکرد حمایتی از استارتاپ‌ها و کسب و کارها در حوزه صنایع دستی اعلام کرد و ادامه داد: برنامه‌های جامعی را هم در بخش توسعه و تقویت نظام جامع صنایع دستی و هم مالکیت معنوی و پشتیبانی از هنرمندان، تولیدکنندگان و بخش‌های صادراتی انجام می‌دهیم که در استان اردبیل نیز این امر به سرعت اتفاق می‌افتد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: در کنار این حمایت‌ها، تلاش ما بر این است تا تعامل بین کار و زندگی در سایه توسعه صنایع دستی اتفاق بیفتد و افراد شاغل در این حوزه در کنار مهارت‌آموزی بتوانند از قبل این هنر صنعت درآمد مکفی و معیشت مناسب را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا