اقتصادی

صدور ۱۱۷۲۵ سند اماکن روستایی در ساوه

ساوه- رئیس بنیاد مسکن ساوه گفت: به منظور هویت بخشی به اماکن روستایی در شهرستان ساوه تاکنون ۱۱ هزار و ۷۲۵ جلد سند صادر شده است.

به گزارش ناظم نیوز، محمد کاظم آب پیکر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اصلی ترین کار بنیاد مسکن بازسازی، تعمیر و ساخت مسکن روستاییان و شهرهای کوچک است و در راستای این رسالت در یکسال گذشته بیش از هزار واحد در روستاها و شهرهای نوبران، آوه و غرق‌آباد بازسازی شده است. همچنین بازسازی ۴۰۰ واحد سیل‌زده نیز در دستور کار بنیاد قرار داشته است که از این تعداد تاکنون ۳۸۰ واحد پایان کار گرفته‌اند و برای بازسازی آنها ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده که ۷.۵ میلیارد آن تسهیلات بلاعوض بوده است.

وی افزود: در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی سهم شهرستان ساوه ۴۵۰ واحد است که تا به امروز ۴۰۰ واحد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بازسازی هستند، همچنین تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن برای ساخت مسکن محرومین منعقد شده است که سهم شهرستان ساوه ۲۰ واحد با اعتبار حدود ۱۶ میلیارد تومان است که ۶ میلیارد آن در قالب وام بلاعوض است که این واحدها با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساوه تصریح کرد: طرح انبوه سازی مسکن از سال گذشته در شهرستان ساوه آغاز شده و در همین راستا در روستای یاتان ۷۰ واحد، در شهر نوبران ۳۰ واحد، در غرق آباد ۱۰۴ واحد و در آوه ۲۰ واحد اجرا شده است.

آب پیکر گفت: بخش دوم وظایف بنیاد مسکن اجرای طرح هادی در روستاهاست که این طرح هم اکنون در ۲۰ روستا در حال اجراست که شامل جدول گذاری، محوطه سازی، آسفالت و ساخت دیوار حایل است که اعتبار تخصیص یافته به این طرح از سه محل تملک دارایی استان، اعتبارات ملی و از منابع داخلی بنیاد مسکن است.

وی افزود: سهم اعتبارات سه گانه در طرح هادی روستایی ساوه به ترتیب تملک دارایی ۷۵۰ میلیون تومان، اعتبارات ملی ۳۳۰ میلیون تومان و اعتبارات از منابع داخلی بنیاد مسکن یک میلیارد و۶۸۰ میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساوه تصریح کرد: به منظور هویت بخشی به اماکن روستایی طرح سند دار کردن اماکن روستایی از سال ۸۴ شروع شده که در شهرستان تا به امروز ۱۱ هزار و ۷۲۵ جلد سند صادر شده است.

آب پیکر در خصوص صدور پاسخ استعلام برای پروانه ساختمانی در روستاها عنوان کرد: در سال ۹۹ به ۱۲۸۰ فقره استعلام پاسخ داده شده است و در سال ۱۴۰۰ نیز تا به امروز ۵۵۰ فقره پاسخ استعلام در دو بخش نوبران و بخش مرکزی صادر شده است.

وی تصریح کرد: با همکاری بخشداران و دهیاری‌ها برای تمامی افرادی که درخواست پروانه ساخت داشتند پروانه ساختمانی صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساوه خاطر نشان کرد: تهیه طرح‌های هادی رسالت دیگر بنیاد مسکن برای روستاها است و طبق برنامه ششم توسعه تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار هدف گذاری‌شده است. بر همین اساس در شهرستان ساوه ۱۳۲ روستا دارای طرح هادی مصوب روستایی هستند و با ابلاغ به بنیاد مسکن در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ نیز طرح هادی مابقی روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز تهیه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا