تجارت

«شکار مرگ» برای اجرا آماده می‌شود/ یک نمایش کمدی جنایی

نگار عزیزی کارگردان نمایش «شکار مرگ» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی که از ۳۰ آبان ماه به صحنه می‌رود، توضیحاتی ارائه داد.

نگار عزیزی که قصد دارد به زودی نمایش «شکار مرگ» را به صحنه ببرد در این باره به خبرنگار ناظم نیوز گفت: این اثر نمایشی قرار است از ۳۰ آبان ماه به مدت ۱۵ شب در تماشاخانه اهورا به صحنه برود. «شکار مرگ» نوشته آیرا لوین است که نمایشنامه «اتاق ورونیکا» را هم نوشته که اثر شناخته شده‌ای در ایران به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: زمانی که سال ۹۸ برای دومین بار نمایشنامه را خواندم به این نتیجه رسیدم که اثری جذاب و چالش برانگیز برای اجراست و تا به حال هم در ایران به صحنه نرفته است. برای اجرا تغییراتی در متن دادم به شکلی که آن را خلاصه و یکی از شخصیت‌ها را که حضورش در متن کم‌رنگ‌تر بود، حذف کردم. قبل از هر اقدامی نیز با طراح صحنه نمایش وارد صحبت شدم و بعد از آن گروه بازیگران انتخاب شدند و تمرین‌هایمان را از فروردین ۹۹ آغاز کردیم که متاسفانه گسترش کرونا شدت گرفت و ما به دلیل ابتلای یکی از بازیگران به کرونا و موارد دیگر از جمله فرسایشی شدن تمرین‌ها تغییراتی در گروه بازیگران داشتیم تا در نهایت بالاخره گروه ثابت شد و اوایل امسال مجدداً تمرین‌ها را با گروه جدید شروع کردیم.

وی درباره مضمون نمایش بیان کرد: نمایش ۴ کاراکتر دارد که حامد صالح‌پور، محمد خوشبخت، شیما جعفرزاده و خودم بازیگران نمایش هستیم. داستان نمایش درباره نویسنده و نمایشنامه‌نویس میانسال و خیلی معروفی است که از مدتی قبل دچار رکود قلم شده و نمی‌تواند چیزی بنویسد. روزی نمایشنامه‌ای از یکی از شاگردان جوانش به دستش می‌رسد که او را ترغیب می‌کند که اثر تازه‌ای خلق و یا اینکه همین نمایشنامه را تصاحب کند. در ادامه دعوت از نویسنده جوان اتفاقاتی را رقم می‌زند…

عزیزی درباره ویژگی‌های متن توضیح داد: «شکار مرگ» یک کمدی تریلر جنایی است که در اجرا ما رگه‌های کمدی متن را پررنگ‌تر و فضای کار را به فرهنگ ایرانی نزدیک‌تر کردیم چون به هر حال کمدی موجود در نمایشنامه براساس موقعیت‌ها و فضاسازی فرهنگ آمریکایی شکل گرفته که ممکن است مخاطب ایرانی را نخنداند. از طرف دیگر به دلیل شرایط این روزها مخاطبان ترجیح می‌دهند بیشتر به تماشای اثری کمدی بنشینند تا حال و هوایشان عوض شود.

وی با اشاره به دکور نمایش عنوان کرد: دکور نمایش را که یک خانه در دل جنگل است به شکل کامل ساخته‌ایم و از آکسسوار زیادی نیز در کار استفاده شده است تا فضای خانه به درستی تداعی شود. در کل تاکید زیادی روی طراحی صحنه و لباس و گریم داشتیم.

این کارگردان تئاتر درباره انتخاب تماشاخانه اهورا برای اجرا تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته به دلیل مشکلات مالی و مساله بازگشت سرمایه مجبور شدم ۲ تهیه کننده عوض کنم و در نهایت خودم همه هزینه‌ها را پرداخت کردم. متاسفانه گله بزرگی از تماشاخانه‌های خصوصی دارم چون سالن دارها روز به روز هزینه‌ها را بیشتر می‌کنند مخصوصاً در شرایط کرونا که تئاتر کار کردم هیچ توجیه عقلانی و منطقی ندارد. ظرفیت سالن‌ها نصف شده اما قیمت‌ها تصاعدی بالا می‌رود.

وی در پایان اظهار کرد: من به دلیل دکور نمایش دوست داشتم که در سالنی بزرگ‌تر و اسم و رسم دارتر به صحنه بروم اما آقای نادر نادرپور مدیریت تماشاخانه اهورا با گروه بسیار همراه بود و این بستر را برای افرادی مثل ما که دست تنها هستند و خودشان هزینه‌های کار را متقبل شده‌اند، فراهم کرده است تا در سالن تازه تاسیس اهورا با امکانات خوب اما با شرایط مناسب مالی به صحنه برویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا