تجارت

شورای راهبردی روستاهای هدف گردشگری تشکیل می شود

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری از برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای راهبری روستاهای هدف گردشگری ذیل طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، زاهد شفیعی گفت: در نشست مشترکی که بین نمایندگان معاونت گردشگری و حوزه مدیریت روستایی وزارت کشور در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد؛ چارچوب استقرار مدل شاخص‌های ارزیابی و جزئیات فرایند انجام طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری تشریح و با اجماع نظر مورد استقبال و تأیید قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری افزود: در این نشست به منظور استفاده از ظرفیت همکاری مشترک و هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط حوزه روستایی در موضوعات آموزش، اشتغال و کارآفرینی و پروژه‌های زیرساخت روستایی موضوع تشکیل شورای راهبری روستاهای هدف ذیل طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری تبیین و مقرر شد شیوه‌نامه اجرایی آن با محوریت معاونت گردشگری تدوین و با همکاری وزارت کشور به مدیران استان و مقامات محلی ابلاغ شود.

وی با برشمردن اثرات این طرح در روستاهای هدف گفت: ارتقا تأسیسات و خدمات گردشگری در روستاها و اصولاً تعریف مقاصد روستایی و پروژه‌های پیشران آنها از مهم‌ترین خروجی این رتبه‌بندی است.

شفیعی یادآور شد: در این نشست سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور که به همت مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه‌اندازی شده است به عنوان ظرفیتی مناسب برای آموزش و توانمندسازی دهیارها در حوزه گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

او با اعلام آمادگی دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری برای اجرای طرح آموزش و توانمندسازی دهیاری‌ها و اعضای شوراها در روستاهای هدف، گفت: قرار است در زمینه تهیه عناوین و محتوای آموزشی در قالب سرفصل‌های مورد نیاز، با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همکاری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا