اجتماعی

شمال تهران خانه تکانی شد

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با هدف پاکسازی چهره شهر از نازیبایی ها و آراستگی محیط شهری در آستانه سال نو، با بسیج نیروهای خدمات شهری مستقر در نواحی 10 گانه منطقه طرح استقبال از بهار از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا نیمه فروردین ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.


موسوی زیباسازی و آراستگی محیط های شهری را از اقدامات اجرا شده در این طرح دانست و گفت: ساماندهی تابلوهای دیوار کوب محلات، نورپردازی و آذین بندی معابر و میادین اصلی منطقه متناسب با نوروز و اعیاد شعبانیه، اهتزاز 10 پرچم بلند و 275 پرچم کوتاه بزرگراهی، نصب 30 المان نوروزی و مناسبتی، شست و شو و رنگ آمیزی جداره های شهری، کافوها، پل های هوایی عابر پیاده و سواره، سطل های زباله، کیوسک ها و… آغاز شده تا منطقه آماده رسیدن اولین فصل سال جدید شود.


وی به حذف زوائد در نماهای ساختمانی و زیبا سازی بصری اشاره کرد و افزود: پاکسازی دیوار نویسی ها، شستشوی نقاشی های دیواری، احجام و المان های شهری، رنگ آمیزی نرده های بزرگراهی و استفاده از طرح های ویژه بصری در بدنه پل های سواره رو از دیگر اقدامات اجرا شده و در حال انجام است.


این مقام مسئول با اشاره به مبارزه با جانوران مضر شهری گفت: 756 منفذ موش در منطقه شناسایی ، یک هزار و 320 نقطه طعمه گذاری، 58 تله چسبی توزیع و بیش از 140 قلاده سگ بلا صاحب جمع آوری شدند.


شهردار منطقه یک ساماندهی فضاهای سبز شهری را اقدام دیگری دانست و گفت: 900 فلاور باکس از گل های فصلی و 3 هزار و 500 متر مربع فرش گل و کاشت نشا تا کنون در منطقه انجام شده است و شاخه های بیمار درختان حذف و ترمیم شد و بیش از یک هزار اصله نهال غرس و 10 درخت به روش روتبال کاشته و شبکه آبیاری و آبخوری بوستان ها بهسازی و انهار و مسیل ها لایروبی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا