ورزش

شرط موفقیت تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی/ واکنش به نقش دلال‌ها

کارشناس و پیشکسوت فوتبال با اشاره به شرایط تیم ملی برای حضور در جام جهانی، گفت: اگر این تیم می خواهد نتایج قابل قبولی بگیرد باید برخی تغییرات را انجام دهد که مهمترینش در کادر فنی است

علیرضا اکبرپور در خصوص شرایط این روزهای تیم ملی ایران گفت: تیم ملی باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری انجام می‌داد. بازیکنان کنار هم تا بازی نکنند، به هماهنگی دست پیدا نخواهند کرد.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: همه تیم‌های حاضر در جام‌جهانی در فیفادی، بازی‌های خوبی انجام دادند تا بتوانند با قدرت در جام‌جهانی حضور پیدا کنند اما متأسفانه چند بازی تیم ملی ما لغو شد و تنها توانستیم برابر الجزایر بازی کنیم البته الجزایر هم با نفرات اصلی‌اش مقابل ما ظاهر نشد اما توانست ما را شکست دهد.

وی ادامه داد: کادر فنی نتوانسته در مقابل تیم‌های صاحب‌نام انتظارات را برآورده کند. اگر چه ما توانستیم در دور مقدماتی نتایج خوبی با اسکوچیچ بگیریم، اما در بازی‌های مهم این اتفاق رخ نداد و حالا نشان می‌دهد که اسکوچیچ برای تیم ملی کوچک است و باید تا شروع جام‌جهانی، یک مربی صاحب‌نام را به خدمت بگیریم تا بتوانیم در جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

شرط موفقیت تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی/ واکنش به نقش دلال‌ها

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد عملکرد فنی تیم ملی مقابل الجزایر گفت: سرمربی تیم ملی دستش برای انتخاب بازیکن باز است. چرا باید بازیکنی که پست اصلی‌اش دفاع چپ است، در دفاع وسط بازی کند؟ مگر ما در فوتبال بازیکن به اندازه کافی نداریم که دست به چنین کاری باید زد؟ به طور مثال طارمی یک بازیکن فوق‌العاده است؛ هم در باشگاهش و هم در تیم ملی خوش درخشیده اما با تغییراتی که اسکوچیچ داد، او در دیدار برابر الجزایر سردرگم بود و نمی‌توانست چه کاری باید انجام دهد. بهتر است کادر فنی از بازیکنان در پست‌های تخصصی‌شان استفاده کند زیرا آنقدر بازیکن داریم که نخواهیم از بازیکنان پست دیگر استفاده کنیم.

اکبرپور در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی در جام‌جهانی موفق خواهد شد یا خیر؟ گفت: بازیکنان خوبی داریم، توانایی‌های بالایی دارند و می‌توانند شگفتی‌ساز شوند؛ به شرط آنکه بهترین‌ها انتخاب شوند و یک ارنج مناسب و تاکتیک خوبی داشته باشند ضمن اینکه اگر می‌خواهیم موفق شویم، باید تا شروع جام‌جهانی، بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی دلال‌ها اجازه نمی‌دهند بعضی از بازیکنان در تیم ملی بازی کنند و تنها عده‌ای خاص تحت هر شرایطی حتی اگر آماده هم نباشند، بازی خواهند کرد، گفت: صحبت در این خصوص سخت است؛ نه دلال می‌شناسم و نه در عمر فوتبالی‌ام با آنها رابطه‌ای داشته‌ام. قضاوت کردن در این باره اشتباه است. اگرچه ما هم مثل شما این موضوع را در این مدت زیاد شنیده‌ایم اما امیدوارم چنین موضوعی نباشد البته وقتی یک بازیکنی که آماده نیست بازی می‌کند، این شائبه را به وجود می‌آورد ولی باز هم می‌گویم که نه در این مسئله دخالت می‌کنم و نه دوست دارم چنین اتفاقی رخ دهد.

شرط موفقیت تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی/ واکنش به نقش دلال‌ها

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد شرایط این روزهای استقلال گفت: آبی‌ها فصل گذشته قهرمان شدند، دلیل آن هم هماهنگی کادر مدیریتی، فنی و بازیکنان بودند؛ مدیریت ثبات داشت و اجازه ورود حاشیه‌ها را به تیم نداد. حالا مجیدی رفته و باید هر چه سریع‌تر تکلیف سرمربی مشخص شود. زمان به سرعت در حال گذر است و هواداران هم نگران هستند. آنها انتظار دارند تیمشان در پایان لیگ بیست و دوم هم به قهرمانی برسد البته باید صبور باشند و اجازه دهند مدیریت باشگاه با آرامش کارش را انجام دهد تا استقلال بتواند شرایط خوبی داشته باشد.

وی افزود: در مورد فصل نقل و انتقالات هم اگر شاکله اصلی تیم حفظ شود، با اضافه شدن چند بازیکن به تیم و برطرف شدن نقاط ضعف، آبی‌ها می‌توانند همچنان حرف اول را برای قهرمانی بزنند.

اکبرپور در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا با این شرایط مبهم در استقلال امیدوار هستید آبی‌ها در لیگ بیست و دوم قهرمان شوند؟ گفت: استقلال یک تیم بزرگ است و همیشه در بالای جدول خواهد بود. مطمئن باشید در پایان لیگ بیست و دوم هم تیم می‌تواند به قهرمانی دست پیدا کند به شرط آنکه هواداران صبور باشند و مدیریت همانند فصل پیش حاشیه‌ها را از استقلال دور کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا