تجارت

شرح و تحلیل آثار و احوال مرتضی نی‌داود به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «جویبار جوشنده؛ شرح و تحلیل آثار و احوال مرتضی نی‌داود به همراه نت‌نگاری برخی از آثار او» نوشته محمدامین میراحمدی توسط انتشارات هنر و موسیقی منتشر شد.

به گزارش ناظم نیوز، انتشارات هنر و موسیقی چاپ دوم کتاب «جویبار جوشنده؛ شرح و تحلیل آثار و احوال مرتضی نی‌داود به همراه نت‌نگاری برخی از آثار او» نوشته محمدامین میراحمدی را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۲۱۲ صفحه و بهای ۹۵ هزار تومان (به همراه یک لوح فشرده از فیلم مستندی درباره این کتاب و صوت آثار زنده‌یاد نی‌داود» منتشر کرد.

چاپ نخست این کتاب به سال ۹۸ با شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده بود.

مرتضی نی‌داود (۱۳۶۹-۱۲۷۹) موسیقی‌دان برجسته ایرانی و خالق آثارِ ماندگاری مانند «مرغ سحر» و «آتشی در سینه دارم» است. او کسی بود که آثارش ضمن حفظ اصالت، بازتاب اجتماعی وسیعی داشت. مؤلف در این کتاب به پژوهش درباره ابعاد مختلف زندگی این استاد گران‌قدر پرداخته است. کتاب حاضر شامل شرح حال، دیسکوگرافی (اثرشناسی)، نت‌نگاری آثار و تحلیل نوازندگی و آهنگ‌سازی مرتضی نی‌داود است و در آن قطعاتی در فرم‌های سولو، ساز و آواز، پیش‌درآمد، چهارمضراب، تصنیف و رنگ نت‌نگاری شده است که برخی از این آثار برای نخستین‌بار است که به خط نت درآمده‌اند.

نت‌نگاری‌ها و تحلیل آنها می‌تواند راهگشای دوستداران موسیقی ایرانی باشد. فایل صوتی آثار و فیلم مستند مرتبط با این کتاب در بخش انتشارات وب‌سایت هنر موسیقی (صفحۀ همین کتاب) قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا