نفت و انرژی

سهم ۵ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه خارجی در ۱۴۰۱

ناظم نیوز: مدیر کسب و کار شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که سهم شرکت ملی نفت ایران از سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای سال ۱۴۰۱، ۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

به گزارش ناظم نیوز ، فریدون کردزنگنه امروز (سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی شرکت ملی نفت ایران و فعالان بازار سرمایه واقع در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) در تشریح مسائل، ظرفیت‌ها و راهکارهای استفاده از منابع بازار پول و سرمایه گفت: در سال ۱۴۰۱ از محل صندوق توسعه ملی ۲.۳۵ میلیارد دلار در میدان‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری می‌شود و مجموع سهم شرکت ملی نفت ایران از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی و صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۱ نیز ۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به محدودیت‌های استفاده از منابع مالی در شرکت ملی نفت ایران افزود: محدودیت‌های اصلی در زمینه استفاده از ابزارهای بازار پول و سرمایه داخلی، پذیرش نشدن قراردادهای شرکت ملی نفت ایران ازسوی سرمایه گذاران و پیمانکاران به‌عنوان وثیقه؛ همچنین سقف اعطای تسهیلات ریالی هستند.
مدیر کسب و کار شرکت ملی نفت ایران، ظرفیت‌های قانونی استفاده از بازار پول و سرمایه شامل امکان سرمایه‌گذاری بانک‌های داخلی بدون مجوز بانک مرکزی را از راهکارهای جذب سرمایه در بخش داخلی برشمرد و تأکید کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجوزهای سرمایه‌گذاری بانک‌ها به‌صورت مستقیم در صنایع نفت و گاز دیده شده است.
کردزنگنه در تشریح انتظارهای شرکت ملی نفت ایران از فعالان بازار پول و سرمایه تصریح کرد: سرمایه‌گذاری نهادهای مالی و بانکی به‌صورت مستقیم و مشارکت در طرح‌ها به‌صورت بیع‌متقابل می‌تواند شرکت ملی نفت ایران را در بخش سرمایه‌ای کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا