اقتصادی

سقوط طلا به پایین‌ترین سطح ۲۸ ماه اخیر!

در حالی که چشم‌انداز افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش بازده اوراق قرضه شد و درخشش شمش را از بین برد، قیمت طلا روز جمعه نزدیک به پایین‌ترین سطح ۲۸ ماهه خود سقوط کرد و به بدترین هفته خود در دو ماه اخیر رسید.

به گزارش ناظم نیوز در حالی که چشم‌انداز افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش بازده اوراق قرضه شد و درخشش شمش را از بین برد، قیمت طلا روز جمعه نزدیک به پایین‌ترین سطح ۲۸ ماهه خود سقوط کرد و به بدترین هفته خود در دو ماه اخیر رسید.
بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه صبح جمعه به وقت شرقی با کاهش ۱.۵ درصدی به ۱۶۶۳ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۶۶۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.
قیمت طلا روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد خود از آوریل ۲۰۲۰ رسید و دلار در مسیر سود هفتگی قرار گرفت. حرکت نزولی می‌تواند تا نشست کمیته بازارآزاد فدرال در هفته آینده، به کاهش قیمت‌ها ادامه دهد.
بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین سطح خود از ژوئن تاکنون بود، در حالی که دلار در برابر رقبای خود به سمت افزایش هفتگی پیش می‌رفت.
پس از افزایش غیرمنتظره قیمت مصرف‌کننده در ماه آگوست، بازارها با افزایش ۷۵ واحدی نرخ توسط بانک مرکزی ایالات‌متحده در نشست سیاست‌گذاری ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر خود قیمت‌گذاری می‌کنند.
داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که خرده‌فروشی در ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه اگوست افزایش یافت.
بر اساس گزارش رویترز، طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است زیرا آنها هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهند و در عین حال دلار را تقویت می‌کنند. در همین حال، هند روز پنجشنبه قیمت پایه واردات طلا را کاهش داد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹.۱۱ دلار رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۰۰.۶۰ دلار رسید، در حالی که پالادیوم تغییر چندانی نداشت و به ۲۱۳۵ دلار و ۷۸ سنت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا