تجارت

سفر ارزیابان یونسکو به ایران/دستور تسریع صدور ویزای گردشگری

این هفته همزمان با روز اربعین، معاون گردشگری استان تهران از انجمن های گردشگری خواست تا در فضای مجازی به معرفی ظرفیت های گردشگری ایران در حوزه سلامت، زیارت و سیاحت کشور عراق اقدام کنند.

به گزارش ناظم نیوز، در این هفته نشست‌های مختلفی پیرامون موضوع گردشگری برگزار شد. یکی از این نشست‌ها درباره آئین دیپلماسی گردشگری بود که با حضور برخی از فعالان این صنعت برگزار شد. از مهمترین صحبت‌هایی که درباره این موضوع شده بود می‌توان صحبت‌های علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اشاره کرد که گفت: تأسیس اداره مستقل دیپلماسی گردشگری در بازنگری ساختار وزارت خارجه، اتفاق خوبی است و باید با همکاری بخش‌های ذیربط و استحصال از بخش خصوصی بتوانیم از این ابزار استفاده کنیم. همچنین اولویت اصلی ما در هماهنگی دستگاه‌ها استفاده از ظرفیت آنهاست که یکی از این دستگاه‌ها وزارت امور خارجه است و اداره مستقلی زیر مجموعه بخش اقتصادی آن تشکیل شده است.

همچنین یکی دیگر از این ظرفیت‌ها رایزن‌های فرهنگی هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

شالبافیان همچنین در این هفته درباره صدور روادید گردشگری صحبت کرده بود و گفت: این اتفاق امیدی تازه برای فعالان صنعت گردشگری است.

در این هفته همچنین خبر رسید که بازرسان کمیته ارزیابی یونسکو قرار است در ماه مهر و آبان برای بازدید از کاروانسراها و جنگل‌های دیزمار دیدن کند چون قرار است پرونده جنگل‌های دیزمار به پرونده جنگل‌های هیرکانی اضافه شود و کاروان سراهای ایران نیز در سال ۲۰۲۲ مورد ارزیابی قرار گیرند.

مدیر کل هدایت شغلی کمیته امداد امام خمینی به مناسبت هفته گردشگری از راه اندازی ۴۷ طرح اشتغال گردشگری توسط مددجویان این کمیته خبر داد.

وبینار سیر تاریخی سیاستگذاری بخش گردشگری نیز به همت کارگروه مطالعات برنامه‌ها و ساختارهای دولتی و اتاق‌های بازرگانی برگزار شد.

از آنجا که هفته گردشگری با هفته دفاع مقدس همزمان شده است وزارت میراث فرهنگی اقدام به ثبت ملی تعدادی از آثار باقیمانده از هشت سال دفاع مقدس کرده است. این موضوع در شورای وزارت خانه مورد بررسی قرار گرفت. یکی از موارد ثبت شده مسجد سید الشهدای خرمشهر است.

این هفته عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از موافقت ستاد مقابله با کرونا با صدور ویزای گردشگری خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با استانداران پیشنهادی داشته است، آنها برنامه‌هایی را برای صنعت گردشگری داشته اند که این اتفاق خوبی است.

وزیر میراث فرهنگی در صفحه مجازی خود از دستور تسریع در صدور ویزای گردشگری خبر داد.

مدیر کل بازاریابی و تجاری سازی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد ماکت مینیاتوری حرم حضرت زینب به موزه حرم حضرت عباس اهدا شد.

اهدای ماکت مینیاتوری حرم حضرت زینب، ارزیابان یونسکو به ایران، دستور صدور ویزای گردشگری از جمله خبرهای حوزه میراث گردشگری در این هفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا