گردشگری

سفرهای به یاد ماندنی با لوکس ترین قطارهای جهان

در این مطلب به معرفی 12 مورد از رویایی ترین و لوکس ترین قطارهای جهان می پردازیم که سفر با آن ها بدون تردید یکی از بهترین تجارب زندگی هر فرد است.

ناظم نیوز: در دهه 70 میلادی، سفرنامه نویس آمریکایی، Paul Theroux تصمیم گرفت ماموریتی بزرگ انجام داده و از انگلستان تا آسیا را با قطار سفر کند. وی این سفر طولانی را در قالب کتابی به نام The Great Railway Bazaar که به یکی از جذاب ترین کتاب های نوشته شده درباره قطارها نیز تبدیل شد، به چاپ رساند. وی در این کتاب نوشته:
اگر یک قطار به اندازه کافی بزرگ و راحت باشد، دیگر نیازی به مقصد نخواهید داشت. تنها نشستن بر یک صندلی در گوشه قطار کافیست تا تبدیل به مسافری شوید که هرگز احساس نمی کند قرار بوده نهایتا به مقصدی برسد!

1- Cruise Train Seven Stars، ژاپن
Cruise Train Seven Stars که معمولا از آن به عنوان لوکس ترین قطار جهان یاد می شود، نوعی لوکس بودن قدیمی را با قطاری پیشرفته به لحاظ تکنولوژی تلفیق کرده است. این قطار همچنین اولین قطار لاکچری تخت خواب دار کشور ژاپن بوده و در سال 2013 آغاز به‌کار کرده است.
مسافران این قطار که دارای تورهای 2 و 4 روزه در اطراف جزیره کیوشو است، می توانند از گشت و گذار در کوهستان و دریا لذت ببرند. با این وجود مسافران باید اطلاع داشته باشند که رزرو تورهای این قطار به سادگی سایر قطارها نیست؛ زیرا ظرفیت آن تنها 28 نفر بوده و تقاضا برای صندلی های آن بسیار زیاد است، بنابراین تقاضاکنندگان باید وارد یک قرعه کشی شوند و نهایتا برندگان این قرعه کشی می توانند بلیط های خود را دریافت کنند.

2- Venice Simplon-Orient-Express، اروپا
قطار Venice Simplon-Orient-Express بدون تردید یک قطار افسانه ای است. حرکت این قطار از لندن آغاز شده و به ونیز ختم می شود؛ طی این مسیر نیز قطار در پاریس و ورونا توقف می کند. واگن های این قطار به سبک آرت دکو تزئین شده و زرق و برقی قدیمی و جذاب ایجاد کرده اند.
در این قطار غذاهای بسیار متنوع و جالبی نیز سرو می شوند؛ از لابستر گرفته تا گوجه های سوخاری! Venice Simplon-Orient-Express نیز بی تردید یکی دیگر از لوکس ترین قطارهای جهان است.

3- Belmond Royal Scotsman، اسکاتلند
Belmond Royal Scotsman قطاری نسبتا کند بوده که با سفر کردن در آن، می توان دریاچه ها، قلعه ها و روستاهای اسکاتلند را دید. از آن جا که این قطار در ارتفاعات حرکت می کند، فضای داخلی آن ممکن است بسیار سرد شود. با این حال آن چه این قطار را به یکی از لوکس ترین قطارهای جهان تبدیل کرده، اسپای مخصوص آن بوده که مسافران می توانند ماساژهای مختلفی را در این اسپا تجربه کنند.

4- Rovos Rail، آفریقای جنوبی
مسافران Rovos Rail با طی کردن مسیری بین پرتوریا و کیپ تاون، از تماشای مناظر متنوع و بی نظیری لذت خواهند برد. این گشت و گذار سه روزه شامل بازدید از محیط های طبیعی جذابی همچون چمن زار های هایولد و صحرای عظیم کارو می شود. این مناظر از بالکن های جذاب واگن مشاهده این قطار بسیار تماشایی هستند. در این قطار همچنین مبلمان بسیار لوکس و زیبا و تهویه هوای کاملا مطبوعی وجود دارد.

5- Belmond Andean Explorer، پرو
حدود 600 سال پیش، سیستم جاده های اینکاها یک شاهکار مهندسی محسوب می شد. اینکاها برای پیمودن مسیری 40 هزار کیلومتری از لاماها استفاده می کردند یا تمام مسیر را پیاده می رفتند! امروزه مسافران می توانند این مسیر را با یکی از لوکس ترین قطارهای جهان یعنی Belmond Andean Explorer طی کنند.
مسیر این قطار از پایتخت تاریخی کوسکو آغاز شده و از تپه های آند و دریاچه تیتیکاکا عبور می کند. به علت مرتفع بودن شهر پرو، این قطار یکی از مرتفع ترین قطارهای جهان نیز به شمار می رود. داخل این قطار نیز با گل های محلی و پرده های طرح دار پرویی آراسته شده است.

6- Maharajas Express، هند
دلایل متعددی برای قرارگیری Maharajas Express در فهرست لوکس ترین قطارهای جهان وجود دارد. هر واگن این قطار دارای یک خدمتکار شخصی بوده و در هر ایستگاه، مراسم خوش آمد گویی برای مسافران تازه برگزار می شود. تور 8 روزه “میراث هند” از محبوب ترین شهرهای هند از جمله بمبئی، اودی پور، جوداپور، جایپور، آگرا و دهلی گذر می کند.

7- The Presidential Train، پرتغال
دره دورو در پرتغال مدتی است که به یکی از مراکز مشهور غذاهای بین المللی بدل شده است. قطار The Presidential Train تعدادی از بهترین آشپزهای جهان را گرد هم آورده تا غذاهای بی نظیری را برای مسافران این قطار تهیه کنند. مسافران این قطار می توانند در کابین های خصوصی استراحت کرده و منتظر سرو غذایشان باشند.

8- The Ghan، استرالیا
The Ghan یکی دیگر از لوکس ترین قطارهای جهان است که مسافران را به یک سفر 4 روزه، از دارین به آدلاید می برد. این قطار از سال 1924 مشغول به کار است؛ اما از آن زمان تاکنون مدرن تر و لوکس تر شده است. غذاهای این قطار شامل غذاهای محلی و ارزان تر مانند گوشت کانگورو و غذاهایی مخصوص سطح وی آی پی و رزرو شده است که گران تر هستند.

9- The Canadian، کانادا
سفری گرم در دل کانادای بسیار سرد برای هر مسافری جذاب است. قطار The Canadian که یکی دیگر از لوکس ترین قطارهای جهان محسوب می شود، به خدمات رسانی در سطح این کشور، از تورنتو تا ونکوور مشغول است. اگر از این قطار پیاده نشوید، سفرتان 4 روز کامل طول خواهد کشید.
در مسیر این قطار مسافران آبشارها، شهرهای کوچک و زیبا و کوهستان راکی را مشاهده خواهند کرد. سفر در زمستان با این قطار نیز فرصت تماشای مناظر بی نظیر برفی را برای مسافران فراهم می آورد. این قطار دارای سطح بندی بوده و می توان برای رزرو آن، گزینه های اقتصادی تری را نیز انتخاب کرد.

10- The Transcantabrico Gran Lujo، اسپانیا
قطار The Transcantabrico Gran Lujo ویژه مسافرانی است که در علاوه بر لاکچری بودن، به تاریخ نیز علاقه مند هستند. چهار عدد از واگن های این قطار متعلق به سال 1923 هستند. این قطار به گونه ای تزئین شده که یادآور تاریخچه صدساله آن باشد. مسافران این قطار از تماشای تعدادی از بهترین مناظر کشور اسپانیا، لذت خواهند برد.
این قطار از سمت سواحل شمالی اسپانیا آغاز به حرکت می کند. تجربه سفر 7 روزه با این قطار به قدری لذت بخش است که آن را در فهرست لوکس ترین قطارهای جهان جای داده است.

11- Golden Eagle Trans-Siberian Express، روسیه
قطار Trans-Siberian Express بیش از 100 سال قدمت دارد. این قطار از مسکو به سمت ولادی وستوک در سواحل شرقی روسیه و یا بالعکس حرکت می کند. در طی این مسیر، مسافران می توانند کلاس های زبان روسی بگذارنند، به پیانو نوازی زنده گوش دهند و یا تنها وقتشان را به استراحت اختصاص دهند. سفر با این قطار 15 روز به طول می انجامد.

12- Eastern & Oriental Express، آسیا
قطار بسیار لوکس Eastern & Oriental Express از سال 1993 در تعدادی از بهترین شهرهای آسیا از جمله کوالالامپور، بانکوک و سنگاپور توقف کرده است. طراحی داخلی این قطار از فیلم Shanghai Express (محصول سال 1932) الهام گرفته شده است. تجربه حضور در این قطار بسیار لوکس، می تواند یکی از بهترین و منحصر به‌فردترین تجارب زندگی هر فرد باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا