اقتصادیبانک

سرمایه کارگزاری بانک کارآفرین افزایش می‌یابد

دکتر علیرضا فهیمی، مدیرعامل​ شرکت کارگزاری بانک کارآفرین ​از افزایش سرمایه این شرکت خبر داد.

ناظم نیوز: به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، فهیمی با بیان این خبر افزود: افزایش سرمایه کارگزاری بانک کارآفرین در راستای تطبیق سرمایه این شرکت با دستورالعمل جدید صدور مجوز تأسیس و فعالیت شرکت‌های کارگزاری مصوب ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر اهداف مهم این افزایش سرمایه ، دستیابی به توان رقابتی پایدار و حفظ آن و همچنین بهبود و افزایش خدمت‌رسانی به مشتریان است.این افزایش سود شرکت در میان‌مدت و بلندمدت کمک شایانی خواهد کرد و موجب بهبود رتبه کارگزاری و همچنین نسبت‌های مالی شرکت خواهد شد. بر اساس صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت کارگزاری بانک کارآفرین در تاریخ ۳۰ فروردین‌ماه سال جاری، سرمایه این شرکت از مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به مبلغ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته، آورده نقدی و مطالبات سهامداران در تاریخ ۱۴ تیرماه سال جاری افزایش یافت و در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.
فهیمی همچنین گفت: شرکت کارگزاری از بدو تأسیس تاکنون همواره به‌عنوان یکی از موثرترین کارگزاری‌ها در بازار سرمایه مطرح است و ارائه خدمات مناسب بر اساس شرایط روز بازار و نیاز سرمایه‌گذاران ازجمله برنامه‌های جدی این شرکت است که علاوه بر خدمات عمومی کارگزاری‌ها در حوزه اوراق بهادار، بورس کالا و انرژی دارای دو صندوق بانام‌های صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت مشترک کارآفرین و صندوق با درآمد ثابت آرمان کارآفرین است.
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کارآفرین عنوان کرد: طبق آخرین رتبه‌بندی مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران در خردادماه سال ۱۴۰۰ صندوق با درآمد ثابت مشترک کارآفرین جز ۹ صندوق برتر و یکی از پنج صندوق پنج ستاره رتبه‌بندی شده است. همچنین اولین صندوق شاخصی در بازار سرمایه بانام صندوق شاخصی کارآفرین متعلق به این شرکت است که در خردادماه سال ۱۴۰۰ بازدهی ۶/۱۳ درصد بازدهی داشته است این در حالی است که بازده شاخص کل در خردادماه ۱۴۰۰ پنج درصد بوده است که این مقایسه نشان از بازدهی بسیار مناسب صندوق شاخصی نسبت به شاخص کل بورس دارد.
شرکت کارگزاری بانک کارآفرین با شماره ثبت ۵۹۹۳ از تاریخ ششم تیرماه سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را به‌عنوان کارگزار رسمی بورس و اوراق بهادار آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا