فوتبال ایرانورزش

ستاره لالیگایی فولاد: از گلزنی برابر بزرگترین تیم ایران خوشحالم!

ناظم نیوز: طبعا من بیشتر با کسانی که انگلیسی صحبت می‌کنند ارتباط برقرار می‌کنم که تعدادشان زیاد نیست. با این وجود، با ایما و اشاره سعی می‌کنم با دیگران ارتباط برقرار کنم.

به گزارش ناظم نیوز، اگرچه روبرتو تورس برای اولین بازی خود در فولاد منتظر ماند تا یک سهمیه بازیکن خارجی در دسترس قرار گیرد، اما تورس در بازی اول خود با پیراهن فولاد فوق‌العاده کار کرد و یک گل عالی به ثمر رساند که منجر به پیروزی تیمش در برابر پرسپولیس شد، که این نشان می‌دهد جوان نکونام بی‌جهت روی او حساب نکرده است.
دوران حرفه‌ای او در اوساسونا از قبل به تاریخ پیوسته است و او حالا می‌خواهد روی دوره‌ای جدید از فوتبالش که قرار است از الان تا ژوئن در فوتبال ایران تجربه کند، تمرکز داشته باشد. او در آخرین فصل حضورش در اوساسونا چندان فرصت بازی پیدا نکرد و البته این را درک می‌کند و به تصمیم کادر فنی احترام گذاشت. حالا دورانی جدید برای تورس شروع شده است.
زدن گل پیروزی‌بخش در اولین بازی و بردن صدرنشین
از این بهتر ممکن نبود. برابر بزرگترین تیم ایران و در دیداری که به من گفته‌اند مهمترین بازی فصل برای هواداران فولاد است، گل زدم و قطعا خوشحالم. این بهترین شروع برای من بود. طبق قانون فوتبال ایران، هر تیم فقط می‌تواند سه بازیکن خارجی داشته باشد و برای اینکه من در فهرست قرار بگیرم، باید یک بازیکن خارجی دیگر از فهرست کنار گذاشته می‌شد. به همین دلیل برای اولین بازی خودم با پیراهن فولاد کمی منتظر ماندم. تقریبا از سوم تا 28 ژانویه صبر کردم تا مشکل حل شد. البته که کمی انتظار برایم سخت بود.
تورس تحت‌تأثیر ابراز احساسات هواداران
واقع شگفت‌زده شدم. هنوز قبل از اینکه انتقالم رسمی شود، در کوچه و خیابان وقتی من را می‌دیدند، ابراز احساسات می‌کردند. در دنیای امروز فوتبال غیرممکن است چیزی از نگاه هواداران پنهان بماند و هواداران استقبال گرمی از من داشتند و از من عکس و امضا می‌گرفتند. ایرانی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند و دوست دارند به هر شکلی از شما پذیرایی کنند.
اولین روزهای حضورتان در ایران چگونه گذشت؟
در ابتدا در هتلی اقامت داشتم که تا حدودی دور بود و برای من بسیار سخت بود، اما اکنون در یک آپارتمان بسیار خوب مستقر شده‌ام که با یک منطقه تجاری مهم احاطه شده است؛ جایی که خدمات رفاهی و عمومی زیادی وجود دارد و مغازه‌های مدرن و جدید.
آیا از طرف باشگاه حمایت می شوید؟
در همه حال، چه توسط کادر مربی‌گری، چه کارکنان و چه خدمات پزشکی. طبعا من بیشتر با کسانی که انگلیسی صحبت می‌کنند ارتباط برقرار می‌کنم که تعدادشان زیاد نیست. با این وجود، با ایما و اشاره سعی می‌کنم با دیگران ارتباط برقرار کنم و در مجموع با همه تعامل خوبی دارم. حقیقت این است که من بسیار راضی هستم.
محکم شدن جایگاه در باشگاه با گلزنی در اولین بازی
فکر می‌کنم برای جواد هم مهم بود که خوب شروع کردم، چون خیلی اصرار کرده بود که به فولاد بیایم. به دلیل شخصیتی که دارد، او در حال حاضر قدرت زیادی در باشگاه دارد، اما می‌دانم که این شروع خوب جایگاه او را هم بیشتر تقویت کرده است. از تلاشی که برای آمدن من انجام داد خوشحالم و به خصوص که همه چیز نیز عالی شروع شد.
اولین تماس چه زمانی بود و چگونه نکونام تو را متقاعد کرد که چمدان‌ها را برای رفتن به ایران ببندی؟
ما مذاکرات را در ژوئن شروع کردیم، با این ایده که فصل را در ایران شروع کنم، اما به دلایلی تصمیم گرفتم در آن زمان در اوساسونا بمانم. متعاقباً جواد به اصرار خود ادامه داد و پس از مشورت با کسانی که از فوتبال ایران شناخت داشتند، تصمیم نهایی را گرفتم، زیرا می‌خواستم تجربه جدیدی داشته باشم. من هرگز فوتبال اسپانیا را ترک نکرده بودم و فکر می‌کردم که این می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. یک تغییر اساسی در زندگی من است که فکر می‌کنم می‌تواند مفید باشد.
ایده‌های فوتبالی نکونام
ایده تاکتیکی اصلی این است که از عقب زمین بازیسازی را شروع کنیم، اما واضح است که این به بازی و حریفی هم که پیش روی خود دارید بستگی دارد؛ مثلا برابر پرسپولیس که حریف بسیار قدرتمندی بود. همچنین زمین‌های بازی که معمولاً کاملاً خشک هستند و توپ در آنها به خوبی حرکت نمی‌کند نیز تعیین‌کننده هستند. جواد به خوبی حریف مقابل را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس به ما می‌گوید که با چه سبکی باید بازی کنیم.
مشخصا از تو می‌خواهد که در زمین چه کاری انجام دهی؟
او از من می‌خواهد که در زمین بازی مثل یک رهبر مهم باشم و از تجربیاتم استفاده کنم، زیرا ما بازیکنان جوان زیادی داریم. در مورد پستم هم بازی را در سمت راست شروع کردم، اگرچه ایده اولیه این بود که در مرکز زمین بازی کنم، اما این به بازی‌ها هم بستگی دارد. خلاصه اینکه به من می‌گوید از فوتبالم لذت ببرم.
قرارداد تا ژوئن و احتمال تمدید
من خودم را 6 ماه به فولاد متعهد کرده‌ام چون می‌خواستم دوباره احساس کنم فوتبالیست هستم. فعلا برای فصل بعد تصمیم نگرفته‌ام و پس از مشورت با خانواده و دوستانم بهترین تصمیم را خواهم گرفت.
چه چیزی بیشتر از همه در فوتبال ایران توجه شما را به خود جلب کرد؟
از سطح و کیفیت بالای لیگ خیلی تعجب کردم. چون به خاطر عدم شناخت فکر می‌کردم وارد یک لیگ متوسط و معمولی شده‌ام که شاید سطح بالایی نداشته باشد، اما از همان جلسه اول تمرین متوجه شدم اشتباه کردم. فوتبالیست‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند؛ آنها از نظر بدنی بسیار در سطح خوبی قرار دارند و همچنین کار با توپ‌شان عالی است و تکنیکی هستند. مشکل فوتبال ایران بیشتر به جنبه تاکتیکی برمی‌گردد؛ مثلا بسته به شرایط مسابقه، برای عوض کردن جریان بازی از یک سمت به سمت دیگر یا بازی‌خوانی کمی مشکل دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا