اقتصادی

سازمان هواپیمایی کشوری با تعیین کف قیمت بلیت پرواز مخالف است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان هم با کف قیمت بلیت هواپیما مخالف است هم با گرانفروشی.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، میر اکبر رضوی در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: تعیین کف قیمت بلیت هواپیما به جهت ایجاد رقابت، امکان پذیر نیست؛ البته اخیراً صورت‌جلسه ای هم شده بود که برای شرکت‌های هواپیمایی کف قیمت بلیت تعیین شود که دلیل آن مبارزه با دامپینگ یا همان رقابت مضرّه بود و شرکت‌های آسیب نبینند و خدمات رفاهی مسافران کاهش نیابد.

وی افزود: نهایتاً سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که مصوبه تعیین کف قیمت بلیت ملغی شده است و شرکت‌های هواپیمایی اجازه ندارند کف قیمت را تعیین کنند و موضوع رقابتی همچنان برقرار است.

رضوی یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد نظارتی مخالف تعیین کف قیمت بلیت است؛ آذر ماه بود که قیمت بلیت پرواز به طور میانگین بین ۱۵ تا ۱۸ درصد کاهش یافت؛ اعلام هم کردیم که هیچ ایرلاینی حق ندارد بلیت پرواز با قیمتی بالاتر از نرخ‌نامه منتشره در آذر ماه امسال بفروشد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای مبارزه با دامپینگ، این کف قیمتی را تعیین کرده بود و سازمان هواپیمایی انجمن شرکت‌های هواپیمایی را وادار به لغو این مصوبه کرد. سازمان هواپیمایی هم با تعیین کف قیمت مخالف است هم با گران‌فروشی بلیت هواپیما.

وی با اشاره به شرایط جوی گفت: مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه، شرایط جوی فرودگاه مبدأ یا مقصد را سوال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا