تجارت

رویکرد غیرسازنده فیس‌بوک در زمینه همکاری با رسانه‌های استرالیا

رگولاتوری استرالیا که پلتفرم‌های اینترنتی بزرگ را مجبور به جلب رضایت رسانه‌های این کشور برای بازنشر خبرهایشان کرده از رویکرد فیس‌بوک در این زمینه رضایت ندارد.

به گزارش خبرگزاری ناظم به نقل از رویترز، رگولاتوری استرالیا تصریح کرده که نگران همکاری فیس‌بوک در این زمینه است و با گذشت هفت ماه از تصویب قانونی در این زمینه در استرالیا فیس‌بوک هنوز در این زمینه جدیت به خرج نداده است.

بر اساس قانون یادشده فیس‌بوک و گوگل موظف هستند با رسانه‌ها و نشریات استرالیایی مذاکره کرده و رضایت آنها را برای بازنشر اخبارشان در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به خود به دست آورند و در غیر این صورت دولت به نفع رسانه‌های این کشور مداخله خواهد کرد.

به گفته رود سیمز رئیس کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان در استرالیا گوگل هنوز در حال مذاکره و نهایی کردن توافق‌ها و قراردادهای خود با مؤسسات خبری است و به نظر می‌رسد در مسیر درستی حرکت می‌کند. اما ما نگران فیس‌بوک هستیم که به نظر نمی‌رسد رویکرد مشابهی داشته باشد.

از زمان تصویب این قانون جنجالی در ماه مارس گذشته فیس‌بوک و گوگل درگیر مذاکره و جلب رضایت مؤسسات خبری استرالیایی بوده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به شرکت نیوز رابرت مردوخ و برخی شبکه‌های رادیو و تلویزیونی استرالیایی اشاره کرد. در عین حال فیس‌بوک بر خلاف گوگل تمایلی به مذاکره با ده‌ها مؤسسه رسانه‌ای کوچک‌تر نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا