تجارت

رونمایی از تابلوی اربعینی و دفاع مقدسی/ارزش متعلق به هنرمندان است

محمود شالویی سرپرست معاونت هنری خطاب به هنرمندان پیشکسوت بیان کرد ارزش متعلق به شما هنرمندان است و مایه مباهات ما هستید و اینکه بتوانیم کاری کنیم که برای شما ارزش دارد، برای ما هم ارزش دارد.

به گزارش ناظم نیوز، مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس «خنده بر آتش» برگرفته از آثار عکاسی جنگ و دفاع مقدس هنرمندان پیشکسوت امیرعلی جوادیان، محمود حاج محمدی، سعید صادقی، محمد صیادصبور و علی کاوه، رونمایی از اتمام تابلوی ۶۰ متر مربعی نقاشی و خوشنویسی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت و رونمایی از نقاشی اربعینی استاد کیومرث قورچیان، عصر چهارشنبه ۷ مهرماه با حضور محمود شالویی سرپرست معاون هنری، حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر، عباس عظیمی مدیرعامل مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی تهران و جمعی از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

خسرو حکیم رابط، حسین عطارچیان، محمد صیادصبور، محمد فیلی، محمود پاک‌نیت، کاظم هژیرآزاد، بهمن عبدی، منیژه آرمین، صفا آقاجانی، محمد شیری، رضا بنفشه‌خواه، منیژه آرمین، منوچهر آذری، رضا ناجی، سعید صادقی، احمد ساعتچی، محمود حاج‌محمدی، اردشیر صالح‌پور، محمد حبیبی، رضا فیاضی، عباس مشهدی‌زاده، داوود رواسانی، حسین پرستار و جمعی از هنرمندان پیشکسوت در این مراسم حضور داشتند.

رونمایی از تابلوی اربعینی و دفاع مقدسی/ارزش متعلق به هنرمندان است

در ابتدا، محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان پیشکسوت دیدار کرد و با آنها گفتگو کرد.

پس از آن از نمایشگاه عکس «خنده بر آتش» که برگرفته از آثار عکاسی جنگ و دفاع مقدس هنرمندان پیشکسوت امیرعلی جوادیان، محمود حاج محمدی، سعید صادقی، محمد صیادصبور و علی کاوه بود، بازدید کرد. شالویی همچنین در فضای این نمایشگاه، تابلوی اربعینی کیومرث قورچیان را با همراهی هنرمند اثر و خسرو حکیم رابط رونمایی کرد.

تابلوی ۶۰ متر مربعی نقاشی و خوشنویسی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت که به مدیریت هنری هومن بشارتی معاون هنری برج آزادی و همراهی داوود رواسانی هنرمند خوشنویس و تنی چند از اساتید نقاش و خوشنویس تکمیل شده بود، در ادامه این مراسم رونمایی شد.

رونمایی از تابلوی اربعینی و دفاع مقدسی/ارزش متعلق به هنرمندان است

هومن بشارتی درباره این تابلو گفت: برای تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت به همراه تجلیل از شهدای هشت سال دفاع مقدس، ورک‌شاپی برای خلق این تابلوی نقاشی و خوشنویسی تشکیل شد و سعی کردیم این تابلو در عین حال که سادگی بصری دارد، مفهوم کلی را نیز منتقل کند.

در ادامه سیدعباس عظیمی مدیرعامل مجموعه برج آزادی پشت تریبون قرار گرفت و با یادی از درگذشتگان هنرمند گفت: اینجا جای مهرزمان فخارمنفرد خالی است کسی که برج آزادی را خیلی دوست داشت. همچنین به استاد کاظم هژیر آزاد که داغ فرزند دیده است، تسلیت می‌گویم. خوشحالم برج آزادی علیرغم دوران سخت کرونا، از رونق نیفتاد و در بدترین شرایط توانسته با همکاری همه شما و زحمات مدیران مسیرش را ادامه دهد. در این دوران شاهد حضور چشمگیر هنرمندان پیشکسوت بودیم و برنامه‌های فاخری در برج برگزار شده است.

رونمایی از تابلوی اربعینی و دفاع مقدسی/ارزش متعلق به هنرمندان است

وی بیان کرد: در یک سال گذشته علاوه بر برنامه‌های که برگزار کردیم، به مباحث زیرساختی برج رسیدگی کردیم و زیربنای تاسیساتی و مرمت گنبد رکن را جلو بردیم تا اگر بودجه‌اش تأمین شود، در مسیر مرمت قرار گیرند.

در ادامه محمود شالویی نیز در سخنانی خطاب به هنرمندان پیشکسوت حاضر در سالن، گفت: برای من جای خوشبختی است که در جمع شما هستم. امسال بیست‌دومین سالی است که در وزارت ارشاد هستم و بیست سال پیش بود که آقای عظیمی را از ارشاد یاسوج به ارشاد لرستان معرفی کردم. زمانی نیز که قرار بود مدیرکل ارشاد الیگودرز شود، پیشنهاد کردم به تهران بیاید و تا الان هم منشأ خیر بوده است.

وی، اشاره‌ای به شعر حافظ کرد و افزود: مهمترین عنصری که برای یک پیر و سالخورده وجود دارد، فهمی است که دیگران نتوانستند آن را به دست آورند. این کسانی که در جمع امروز هستند به سادگی به اینجا نرسیدند و عمری را گذراندند، بنابراین حرف‌شان حق است.

سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد گفت: چیزی که اهمیت دارد نیروهای انسانی هستند و امیدوارم فرصتی فراهم شود تا وزارتخانه به نیروسازی بپردازد وگرنه خالی می‌شود. ارزش متعلق به شما هنرمندان است و مایه مباهات ما هستید. اینکه بتوانیم کاری کنیم که برای شما ارزش دارد، برای ما هم ارزش دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به شماست، چراکه شما همیشه بوده‌اید و این مسئولان بودند که مدام تغییر کرده‌اند.

رونمایی از تابلوی اربعینی و دفاع مقدسی/ارزش متعلق به هنرمندان است

شالویی در پایان بیان کرد: امیدوارم در دولت جدید شرایطی فراهم شود تا شما احساس پیری نکنید و در کنار جوانان، نقشی هدایت‌دهنده ایفا کنید.

در پایان مراسم، از هنرمندان پیشکسوتی که در خلق آثار حاضر در نمایشگاه سهمی داشتند و همچنین اثرشان رونمایی شد، تجلیل به عمل آمد. محمود حاج‌محمدی، محمد حبیبی، احمد ساعتچی، محمد صیاد صبور، داوود رواسانی، سعید صادقی، کیومرث قورچیان، علی کاوه، حسین عطارچیان و هومن بشارتی تجلیل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا