کشتی،زرمیورزش

رقابت برای دوبنده المپیکی وزن ۶۵ کیلوگرم

 مبارزه انتخابی وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو روز جمعه بین «امیرمحمد یزدانی» و «مرتضی قیاسی» برگزار خواهد شد. شانس حضور برای نخستین مرتبه در المپیک نصیب کدامیک از این ۲ نفر خواهد شد؟

ناظم نیوز: امیرمحمد یزدانی و مرتصی قیاسی روز جمعه (هفتم خردادماه) براساس قانون اتحادیه جهانی کشتی وزن‌کشی شده و با هم رقابت خواهند کرد.
این رقابت به صورت تک کشتی و با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن برگزار خواهد شد. (در صورت بروز اتفاقات، حوادث و یا مشکل داوری با تصمیم کادر فنی امکان برگزاری مجدد مسابقه وجود دارد.)
یزدانی دارنده مدال نقره نوجوانان جهان یکی از اعضای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان بود.
او فروردین ماه امسال به عنوان نماینده کشورمان در پیکارهای کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا که در قزاقستان برگزار شد حضور یافت و سهمیه وزن ۶۵ کیلوگرم را کسب کرد.
او در این پیکارها پس از استراحت در دور اول، در دور دوم «محمد عبدالکریم» از کویت را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد «حاجی محمدعلی» کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین گذشت و ضمن کسب سهمیه المپیک راهی دیدار فینال شد. یزدانی در فینال با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ مغلوب «ارنظر آکماتالیف» از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.
قیاسی دارنده مدال طلای جوانان جهان نیز دیگر مدعی این وزن المپیکی نیز در پیکارهای قهرمانی آسیا حضور یافت و مدال برنز گرفت. این آزادکار لرستانی تیم ملی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ «کریم حوجاکوف» از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل «علی‌بیک عثمان‌اف» از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. قیاسی در این مرحله مقابل «تاکوتو اوتوگورو» قهرمان جهان از ژاپن با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر و ضربه فنی «نادر رحیم‌اف» از ازبکستان را از پیش‌رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در وزن ۶۵ کیلوگرم در ۶ سال گذشته نتوانسته توفیقی را در پیکارهای جهانی و المپیک به دست آورد. بعد از سال ۲۰۱۵ و کسب مدال برنز توسط «سیداحمد محمدی» در رقابت‌های قهرمانی جهان، کشتی آزاد ایران هیچگاه رنگ مدال و عنوان را به خود ندید و «میثم نصیری» نماینده این سال‌های کشتی آزاد هر چند در برخی میدان‌های آسیایی مدال گرفت اما در آوردگاه‌های المپیک و جهانی هیچ‌گاه دستش به مدال نرسید.
پیش از این پیکارهای انتخابی تیم ملی در وزن‌های ۸۶ و ۵۷ کیلوگرم برگزار شده بود که «حسن یزدانی» و «رضا اطری» به ترتیب با پیروزی مقابل «کامران قاسمپور» و «رحمان عموزاد خلیلی» به برتری رسیده بودند.
همچنین قرار است تیم منتخب کشتی آزاد در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان که روزهای ۱۸ تا ۱۹ خردادماه در شهر ورشو برگزار می‌شود، حضور پیدا کند. این رقابتها به نوعی انتخابی تیم ملی در وزن‌های ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم است.
اسامی تیم منتخب کشتی آزاد برای حضور در این رقابت‌ها به شرح زیر است:
۶۱ کیلوگرم: رضا اطری
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی – مصطفی حسین‌خانی
۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع و امین طاهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا