تجارت

رتبه بندی آموزش عالی وال استریت ژورنال و تایمز برای ۲۰۲۲ اعلام شد

روزنامه وال استریت ژورنال به همراه تایمز هر ساله کالج های آموزش عالی در آمریکا را رتبه بندی می کنند. رتبه بندی سال ۲۰۲۲ این دو مرکز منتشر شده است.

به گزارش ناظم نیوز، رتبه بندی کالج وال استریت ژورنال/تایمز بر اساس ۱۵ شاخص عملکردی و در پاسخ به سوالاتی که بیشتر برای دانشجویان و خانواده های آنها اهمیت دارد طراحی شده است.

از جمله این سوالات موضوعات مربوط به فارغ التحصیلی، وام های تحصیلی، یافتن شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی، میزان اثربخشی آموزش دانشکده، میزان دسترسی کافی به کلاس درس و اساتید و تنوع دانشگاه است.

در رتبه بندی ۲۰۲۲ تقریبا ۸۰۰ دانشگاه رده بندی شده اند.

دانشگاه هاروارد برای پنجمین سال پیاپی در صدر جدول قرار دارد و دانشگاه استنفورد با دو پله صعود به رتبه دوم و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه ییل هر یک به ترتیب با یک رتبه سقوط در رتبه های سوم و چهارم قرار گرفته اند.

دانشگاه جان هاپکینز تنها تازه وارد در بین ۱۰ دانشگاه برتر است و در رتبه نهم مشترک قرار دارد. دانشگاه میشیگان آن آربر برای دومین سال پیاپی برترین دانشگاه دولتی است.

آکادمی نظامی ایالات متحده با رتبه ۴۷ امسال برای اولین بار به این رتبه بندی پیوسته است.

رتبه بندی کالج WSJ/THE با محوریت دانشجو تفاوت قابل توجهی با رتبه بندی دانشگاه های جهان دارد. رتبه بندی جهانی تأکید بیشتری بر برتری تحقیقات دارند.

رتبه ۱۲ کالج آموزش عالی آمریکا در رتبه بندی وال استریت ژورنال/تایمز ۲۰۲۲

رتبه دانشگاه
۱ هاروارد
۲ استانفورد
۳ انستیتو فناوری ماساچوست (MIT)
۴ ییل
۵ دوک
۶ براون
۷ انستیتو فناوری کالیفرنیا
۸ پرینستون
= ۹ جان هاپکینز
= ۹ نورث وسترن
۱۱ کرنل
۱۲ پنسیلوانیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا