تجارت

رایزنی سرپرست علوم پزشکی تهران با قالیباف درباره مالیات اساتید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و درباره مالیات استادان و راه اندازی سریع تر مرکز مغز و اعصاب رایزنی کرد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی امروز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در دیدار با دکتر محمدباقر قالیباف درباره مالیات حقوق استادان و راه اندازی مرکز مغز و اعصاب گفت و گو کرد.

قناعتی درباره این دیدار گفت: در دیداری که با دکتر قالیباف داشتم در چند موضوع گفت و گو کردیم و من برنامه‌های خودم را در دانشگاه علوم پزشکی تهران برایشان توضیح دادم.

وی افزود: من یک سبقه ای را با وی دارم؛ در زمان دفاع مقدس و در منطقه جنگی، قالیباف فرمانده ما بود بنابراین ضمن تجدیدخاطره با هم درباره مسائل دانشگاه گفت و گو کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در این دیدار دو خواهش از ایشان کردم؛ یکی در زمینه بحث مالیات اساتید و پرداخت پلکانی مالیات بود که عرض کردم با این طرح کار برای دانشگاه های علوم پزشکی تهران در رقابت با بخش خصوصی بسیار سخت خواهد شد و ما نمی توانیم اساتید را در بخش دولتی حفظ کنیم.

وی افزود: در نتیجه ممکن است استادان کار در این بخش را رها کنند و به بخش خصوصی کوچ کنند که باعث می شود دانشگاه ها از وجود ای اساتید خالی شود.

قناعتی با اشاره به گفت و گوی خود با رئیس مجلس درباره راه اندازی مرکز علوم اعصاب گفت: در این دیدار برای این موضوع هم تفاهم کردیم که ان شاءالله این تفاهم را از طریق معاونت پشتیبانی پیگیری خواهیم کرد تا سریع‌تر این پروژه با مشارکت دانشگاه و خیریه مربطه به بهره برداری برسد و امیدوار هستیم این مهم رخ بدهد که این مرکز از لحاظ عملیاتی و اجرایی تحویل دانشگاه شود.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس قول مساعد داد که این موضوع را بررسی کند افزود: در گفت و گوی تلفنی با دکتر عبدالحسین روح‌الامینی استاد دانشگاه و نماینده مجلس هم درباره موضوع مالیات استادان صحبت کردم و مقرر شد با مکاتبه و مذاکره با دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: قرار شد مسایل مالیات و مالی پرداخت دانشگاه ها به اساتید را درست کنیم به گونه ای که انگیزه‌ کافی برای اساتیدی که تمام وقت کار می‌کنند ایجاد شود و آنان در دانشگاه احساس غبن و کمبود پرداخت نداشته باشند و شرایط طوری نشود که بخواهند تصمیم بگیرند که به طرف بخش خصوصی بروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا