توپ و تورورزش

رئیس فدراسیون والیبال: دنیا نگاه خاصی به والیبال ایران دارد

ناظم نیوز: رئیس فدراسیون والیبال با بیان این‌که دنیا نگاه خاصی به ایران دارد، گفت: تیم‌های شرکت کننده در هر تورنمنتی به تیم ایران به عنوان یک رقیب جدی نگاه می‌کنند.

«محمدرضا داورزنی» در بازدید از تمرین تیم پیکان که خود را برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان آماده می‌کند، افزود: همانگونه که اطلاع دارید وقتی نام والیبال ایران در تورنمنتی آورده می‌شود، فدراسیون جهانی والیبال و تیم‌های شرکت کننده نگاه خاصی به مسابقات دارند زیرا به تیم ایران به عنوان یک رقیب جدی نگاه می‌کنند.
وی با بیان این‌که انتظار علاقه‌مندان به والیبال و مردم ایران نیز از تیم پیکان نمایش خوب در مسابقات پیش‌رو است، تصریح کرد: مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان هر ساله در این ایام برگزار می‌شود و بهترین تیم‌های جهان در آن شرکت می‌کنند و رقابت‌ها نیز بسیار نزدیک برگزار می‌شود.
رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری این موضوع که معمولا از قاره آسیا نماینده ایران به عنوان یکی از قدرت‌ها در باشگاه‌های جهان شرکت می‌کند، گفت: البته در چند دوره نیز به دلیل مشکلاتی نماینده ایران در این مسابقات حاضر نشد. اما پیکان امسال به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیایی در مسابقات برزیل شرکت می‌کند و سابقه خوبی هم در باشگاه‌های آسیا و جهان نیز دارد.
وی با اشاره به این‌که فدراسیون والیبال برای حضور تیم پیکان در برزیل و تیم ملی نوجوانان در پاکستان مجبور به تعطیلی یک ماهه لیگ برتر مردان شد، گفت: برای این موضوع بسیار تحت فشار قرار گرفتیم که تعطیل نکنیم، اما سلامتی بازیکنان برایمان مهم بود و اصرار به تعطیلی داشتیم.
داورزنی تاکید کرد: برای ادامه لیگ برتر مردان هم برنامه ریزی کردیم که بدون فشار به تیم‌ها و باشگاه‌ها، این مسابقات تا پایان سال تمام شود تا قهرمان لیگ برای مسابقات باشگاه‌های آسیا که اردیبهشت سال آینده در بحرین برگزار می شود، آماده شود.
وی خطاب به بازیکنان پیکان تهران گفت: مراقب خودتون باشید، سفر طولانی پیش رو دارید اما مسابقات خوبی است و با نتیجه و تجربه خوبی برگردید. همه شما سابقه حضور در تیم‌های ملی مختلف والیبال ایران را دارید و از افتخارات والیبال کشورمان هستید و امیدوارم با دست پر برگردید. سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که تیم پیکان در بهترین شرایط راهی برزیل شود.
در ابتدای این دیدار پیمان اکبری سرمربی تیم ملی والیبال پیکان نیز ضمن خوشامدگویی به داورزنی رئیس و میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: هر چند تیم پیکان به عنوان قهرمان آسیا در این مسابقات شرکت می‌کند اما در اصل نماینده والیبال ایران است.
وی با یادآوری دغدغه داورزنی برای اعزام تیم پیکان که شاید بیشتر از دیگران بود، گفت: فدراسیون والیبال خیلی کمک کرد تا تیم پیکان با نفرات کامل و تیمی قدرتمند در قهرمانی باشگاه‌های جهان شرکت کند که جای تشکر و قدردانی دارد. امیدورام نماینده خوبی برای ایران و آسیا در این مسابقات باشیم.
مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان ۲۰۲۲ از روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه با حضور شش تیم در دو گروه مقدماتی زیر به میزبانی شهر بتیم برزیل آغاز می‌شود:
گروه اول: پروجا ایتالیا (تیم سوم اروپا)، والی رناتا برزیل (تیم سوم آمریکای جنوبی) و سادا کروزیرو برزیل (میزبان و قهرمان آمریکای جنوبی)
گروه دوم: پیکان تهران (قهرمان آسیا)، ایتامبه میناس برزیل (نایب قهرمان آمریکای جنوبی) و ترنتینو ایتالیا (نایب قهرمان اروپا)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا