اقتصادی

ذخیره‌سازی‌ مناسب سیب‌زمینی مورد نیاز بازار/ نیازی به واردات نیست

معاون امور زارعت وزارت جهاد کشاورزی، از ذخیره‌سازی مناسب سیب‌زمینی در کشور خبر داد و گفت: نیازی به واردات سیب‌زمینی نیست و نیاز کشور به سیب‌زمینی در داخل مرتفع می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر در بازدید از سردخانه و انبارهای ذخیره‌ سیب‌زمینی استان همدان، از ذخیره‌سازی بیش از ۴۰۰ هزار تن سیب‌زمینی باکیفیت در سردخانه‌ها و انبارهای همدان خبر داد و افزود: در حال حاضر علاوه بر همدان، در استان‌های اصفهان، اردبیل، کردستان و کرمانشاه که کشت سیب‌زمینی انجام می‌شود به مقدار مورد نیاز سیب‌زمینی ذخیره شده است.

وی اضافه کرد: سیب‌زمینی ذخیره شده در کشور نه تنها برای مصرف کشور کافی است، بلکه زمینه صادرات آن نیز فراهم خواهد شد.

مهاجر همچنین با اشاره به آغاز برداشت سیب‌زمینی از جنوب کرمان، هرمزگان و بوشهر، خاطرنشان کرد: بازار سیب‌زمینی اشباع شده است و احتمال صادرات سیب‌زمینی مازاد وجود دارد.

به گفته وی، امیدواریم بتوانیم با کمک سیب‌زمینی‌کاران بسیار پیشرفته استان همدان و دیگر استان‌ها، بازار سیب‌زمینی را در تعادل نگه داریم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، در رابطه با گرانی سیب‌زمینی در مقطعی کوتاه در کشور گفت: با توجه به وقوع سیل در استان‌های جنوبی، قیمت سیب‌زمینی در بازار با نوسان مواجه شد که در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

وی افزود: در نظر داریم به منظور تسهیل در ارائه محصولات کشاورزی و کنترل قیمت‌ها، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را در بازارچه‌ها راه‌اندازی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا