ورزش

دو ملی‌پوش ایران باشگاه پرتغالی را جان به لب کردند!

عملکرد دو بازیکن ملی پوش فوتبال و فوتسال ایران در لیگ پرتغال، معادلات قهرمانی تیم اسپورتینگ لیسبون را برهم زده است.

به گزارش ناظم نیوز، پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون سه باشگاه بزرگ و رقیب در کشور پرتغال هستند که تقابل آنها در رشته‌های مختلف حساسیت و اهمیت زیادی برای هوادارانشان دارد.

قهرمانی اسپورتینگ اما در لیگ فوتبال و لیگ فوتسال پرتغال در این فصل تحت تاثیر عملکرد دو بازیکن ملی پوش ایرانی شاغل در این کشور قرار گرفته است.

اسپورتینگ این فصل امید داشت در لیگ برتر فوتبال پرتغال قهرمانی فصل گذشته خود را تکرار کند اما در فاصله چهار هفته مانده تا پایان این رقابت‌ها، با ۹ امتیاز کمتر از پورتو در رده دوم جدول قرار دارد. این احتمال وجود دارد که همین امشب با پیروزی برابر براگا قهرمانی خود را قطعی کند.

بدون شک در موفقیت این فصل پورتو مهدی طارمی مهاجم ایرانی این تیم نقش بسیار پررنگی داشته است. طارمی که همین هفته گذشته با انتشار مطلبی در سایت باشگاه اسپورتینگ مورد حمله و انتقاد شدید قرار گرفت، با گلزنی، پاس گل و گرفتن پنالتی به ویژه در هفته‌های منتهی به لیگ پرتغال، پورتو را به قهرمانی نزدیکتر کرد.

طارمی نه تنها در لیگ پرتغال یکی از عوامل کوتاه ماندن دست اسپورتینگ به صدر جدول و رسیدن به عنوان قهرمانی بوده است بلکه در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی هم با به ثمر رساندن گل مقابل اسپورتینگ، یکی از بازیکنانی بود که زمینه ساز حذف این رقیب سنتی و دیرینه پورتو شد.

اسپورتینگ لیسبون در لیگ فوتسال پرتغال شرایط بهتری دارد و در صدر جدول است اما در حالی که می‌توانست در یکی، دو هفته گذشته قهرمانی زودهنگام خود را جشن بگیرد، این اتفاق رخ نداد. در این ماجرا هم پای یک ملی پوش دیگر از ایران دیده می‌شود؛ حسین طیبی کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که در بنفیکا توپ می‌زند.

در حال حاضر اسپورتینگ با ۶۶ امتیاز صدرنشین لیگ فوتسال است و بنفیکا با ۶۲ امتیاز در رده دوم قرار دارد اما تعیین سرنوشت قهرمانی به دو دیدار پایانی لیگ کشیده شده است.

اسپورتینگ می‌توانست همین هفته تا حد زیادی خیال خود بابت قهرمانی راحت کند؛ آن‌هم در حالی که بازی خود را با پنج گل پیروز شده بود و بنفیکا هم برابر حریف خود تا ثانیه‌های پایانی با نتیجه تساوی ۲ – ۲ متوقف شده بود. با این حال بنفیکا تسلیم نشد و گل برتری را در ۳۰ ثانیه مانده تا پایان مسابقه توسط حسین طیبی به ثمر رساند تا رقابت برای کسب عنوان قهرمانی ادامه دار بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا