تجارت

دومین کنفرانس بین المللی فولاد و ریخته گری مداوم آغاز شد

بندرعباس - دومین کنفرانس بین المللی ۲روزه فولاد و ریخته گری مداوم روز سه شنبه به میزبانی فولاد هرمزگان در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش ناظم نیوز، دومین کنفرانس بین المللی ۲روزه فولاد و ریخته گری مداوم صبح سه شنبه به میزبانی فولاد هرمزگان در بندرعباس آغاز شد. در این کنفرانس چهره های علمی و صنعتی صنعت فولاد، مباحث تخصصی این حوزه را در قالب کارگاه و مقاله مورد بررسی قرار می دهند.

پژوهشگرانی از دانشگاه کوییزلند، دانشگاه لئوبن اتریش و دانشگاه علوم و فنون نروژ در کنار چهره های علمی از داشگاه های صنعتی شریف، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه هرمزگان و متخصصان کارخانه های فولاد سراسر ایران در دومین کنفرانس بین المللی فولاد و ریخته گری هرمزگان به ارائه مطلب می پردازند.

اولین همایش ملی ریخته گری مداوم فولاد ۲۶آذر ۹۸به میزبانی فولاد هرمزگان آغاز شد و تا ۲۷آذر ادامه داشت،در این همایش فعالان صنعت فولاد کشور و پژوهشگران دانشگاه ها و مراکز علمی کشور شرکت کردندو۵۳ مقاله در این همایش ارائه شده که ۴۵ مقاله از صنعت و ۸ مقاله از دانشگاه ها به این همایش راه یافت.

ریخته گری مداوم به عنوان یک فرایند میانی مهمترین عملیات تولید فولاد است که در همایش یاد شده، مباحث بومی سازی و توسعه فناوری، بهبود کیفیت محصول، فرایند تولید و شبیه‌سازی و فناوری اطلاعات در ریخته‌گری مداوم در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

صنعت فولاد از مهمترین موتورهای محرکه اقتصاد است و استان هرمزگان در سالهای اخیر با وجود شرایط سخت تحریم با حمایت های ویژه دولت تدبیر و امید به یکی از قطب های مهم این صنعت در کشور تبدیل شده است.

این صنعت مهم و ارز آور با توجه به نقش آن در اشتغالزایی و توسعه و خودکفایی بخش های مختلف صنعتی کشور مورد توجه ویژه برنامه ریزان نظام است و امروز در سایه این توجه ها شاهد فعالیت چندین کارخانه مهم فولادی در استان هرمزگان هستیم.

حرکت و پویایی واحدهای صنعتی بزرگ فولاد در هرمزگان نشان می‌دهد که دولت اجازه نداده چرخ این واحدها در شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا از حرکت بازبماند و رونق تولید بر آنها حاکم است.

فعالیت گسترده و روبه رشد کارخانه های فولاد در استان هرمزگان حکایت از آن دارد که در سالهای اخیر به ویژه در سال جهش تولید مسوولان و دست اندرکاران این صنعت در تلاش هر چه بیشتر برای بهره‌برداری از فضای تحریمی موجود برای توسعه این صنعت و کمک به خودکفایی هر چه بیشتر کشور در این بخش هستند.

با توجه به برنامه توسعه فولاد کشور و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴، با وجود زیرساخت‌های مطمئن، مجاورت با آب‌های نیلگون خلیج فارس و نبود مشکل آب در استان هرمزگان، می‌توان در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس حداقل ۱۰ میلیون تن فولاد تولید کرد.

در حال حاضر ۴ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه تولید می‌شود و برای تحقق تولید ۱۰ میلیون تن فولاد، نیاز است بین ۶ تا ۷ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد در استان اضافه شود و به این ترتیب استان هرمزگان به دومین قطب صنعت فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا