اقتصادی

دنده معکوس شاخص بورس در دست انداز خودروئی ها

بورس تهران امروز تحت تاثیر اخبار پیرامونی مثل منتفی شدن واردات خودرو و دومین گشایش ارزی بزرگ برای کشور و همچنین فشار عرضه ها در سهم های شاخص ساز شاهد اصلاح نماگر خود بود.

به گزارش ناظم نیوز، امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۷.۶۷۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۵۳۹و احدی عدد ۳۷۷ هزار و ۳۶۸و احد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۹.۶۵۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۴۱ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۲.۹۹۰ واحد کاهش، عدد ۲ میلیون و ۷۳۳ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۱۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۶۲۷ هزار و ۵۳۵ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۹۹۹ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۶۹ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۸۵۰ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۴ میلیارد و ۵۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲ و ۲۷۵ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر اُفت شاخص کل بورس تهران امروز فولاد مبارکه با ۱۷۶۵ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۹۰۳ واحد و پالایش نفت تهران با ۸۵۳ واحد کاهش بودند در مقابل اما صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۴۵ واحد، گروه بهمن با ۲۱۶ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۱۳ واحد بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بازار سهام در ابتدای معاملات امروز اگرچه با تداوم رشد نماگرهای بورسی کارخود را آغاز کرد اما انتشار اخبار پیرامونی بازار از جمله دومین گشایش ارزی و تأثیر آزاد سازی منابع قابل توجه ارزی بر قیمت ارز در بازار ارز داخلی و همچنین منتفی اعلام شدن واردات خودرو از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث شد تا بهانه لازم برای اصلاح تکنیکالی نماگربورس در آستانه ورود به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی فراهم شود.

با این همه معامله گران بازار سهام با نگاهی به تقویت حجم معاملات سهام ترجیح می‌دهند تا با اصلاح پرتفوی و جابجایی سهم‌های برخوردار از شناوری پایین و یا آندسته از سهم‌هایی که علاوه بر اصلاح پی بر ای از ظرفیت بازده مناسبی در نوسان بازار و همینطور سود نقدی بالا در مجامع سالانه دارند با سهم‌های شاخص ساز، همچنان در کف بازار حضور داشته باشند.

گروه زراعت و غذایی و همچنین گروه دارو و سیمانی‌ها و همچنین تک سهم‌های گروه پرداخت و ساختمانی‌ها از جمله این صنایع هستند.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن نماگر بورس تهران به محدوده حمایتی جدید، انتظار اصلاح نماگرها در هفته پیش رو وجود خواهد داشت هر چند که نقدینگی و تقاضا می‌تواند تعیین کننده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا