استانها

دمای هوای استان بوشهر حدود ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ناظم نیوز اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با عبور متناوب امواج ناشی از یک سامانه بارشی تا روز سه شنبه، در برخی ساعات ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان، گاهی بر سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا و در سواحل افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی این مدت در برخی از ساعات وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق، عمدتاً در نواحی شمالی استان، پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از ظهر سه شنبه تا پایان هفته به سبب وزش باد شدید شمال غربی دریا مواج و متلاطم خواهد بود و طی این مدت دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

شکوهی‌پور با بیان اینکه کاهش دما در مناطق مرتفع استان از شدت بیشتری برخوردار است تصریح کرد: احتمال ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: منطقه اثر این وضعیت غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در مناطق مرتفع به‌ویژه شهرستان‌های جم، دشتستان و دشتی است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع و باغات، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

خلیج فارس متلاطم است

شکوهی‌پور گفت: پیش بینی می‌شود طی این مدت، سرعت باد در مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: همچنین در روز سه شنبه وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در سواحل استان بوشهر مورد انتظار است.

شکوهی‌پور افزود: برای ساعات آینده آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط عمدتاً مناطق شمالی استان گاهی همراه با بارش پراکنده باران و رعدوبرق و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۱۰ تا ۳۶ گاهی بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا