استانها

دمای استان سمنان ۱۰ درجه کاهش می‌یابد/ هشدار سرمازدگی

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با استقرار سامانه کم فشار در اقصی نقاط استان سمنان، طی روزهای آتی شاهد کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که استان سمنان آغازین روزهای زمستان ۱۴۰۰ را با سرمای شدید شروع خواهد کرد و در اوایل و اواسط هفته آینده هوا ۱۰ درجه سردتر خواهد شد. استقرار سامانه کم فشار در سطح استان همچنین هشدار سرمازدگی را نیز در پی خواهد داشت.

پیش بینی هواشناسی برای ابتدای هفته آتی کاهش پنج الی ده درجه‌ای دمای هوا در اکثر شهرستان‌های استان سمنان، افزایش ابر و بارش در شمال استان و وزش شدید باد در مرکز استان سمنان و شهرستان‌های سمنان و دامغان و حتی شاهرود است.

روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آتی همچنین روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته آینده روزهایی هستند که شاهد اوج‌گیری استقرار سامانه کم فشار و بارش باران و برف خواهیم بود هم اکنون دمای هوای مرکز استان سمنان سه درجه بالای صفر است و سمنان خود را برای هفته‌ای سرد آماده می‌کند.

گفته می‌شود بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان از ۱۳ و سه برای امروز به هفت درجه بالای صفر و چهار درجه زیر صفر در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده کاهش خواهد یافت. پیش بینی هواشناسی برای ۲۴ ساعت آتی شهرستان سمنان اما آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد است.

در دامغان شرایط مشابه است از فردا به مدت سه روز شاهد آسمان نیمه ابری خواهیم بود اما از روز دوشنبه هفته آتی برودت هوا در دیار صد دروازه هم دیده خواهد شد با این تفاوت که وزش باد نیز در زمره پیش بینی هوای هواشناسی برای این شهرستان است.

هم اکنون دمای مرکز شهرستان دامغان سه درجه بالای صفر است و آسمان صاف گزارش می‌شود، روز جمعه دمای هوای این شهرستان به هشت درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر و در روز چهارشنبه هفته آینده با کاهش چشم گیر به هفت درجه بالای صفر و شش درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت که نشان می‌دهد ۱۰ روز اول زمستان برای دامغانی‌ها روزهای سردی خواهد بود.

شرایطی که شاهرود هم مشابه آن را تجربه می‌کند در این شهرستان نیز برای امروز دمای هوا ۱۱ درجه بالای صفر و چهار درجه زیر صفر گزارش شده است همچنین در روزهای آخر نخستین هفته زمستان ۱۴۰۰ در این شهرستان شاهد افزایش ابر و احتمال بارش و وزش باد خواهیم بود و حتی بیشینه و کمینه دمای هوای به هفت درجه بالای صفر و چهار درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

هشدار سرمازدگی در میامی، کالپوش، شاهرود و بسطام و همچنین دامغان برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه و همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آتی به صدا در آمده است. بیشینه و کمینه دمای هوای میامی برای امروز ۲۰ و یک درجه بالای صفر است و وزش باد برای این شهرستان پیش بینی شده است. از فردا دمای هوا در این شرقی نشین نیز کاهش می‌یابد.

شهمیرزاد سردترین نقطه استان سمنان خواهد بود بیشینه کمینه دمای هوا در این شهر نمونه گردشگری برای امروز هشت درجه بالای صفر و هفت درجه زیر صفر گزارش شده است و به صورت کلی ده روز اول زمستان در تمام روزها کمینه دمای هوا در شهمیرزاد زیر صفر است و در گرم‌ترین حالت به چهار درجه زیر صفر می‌رسد وگرنه در هفت روز پیش رو همیشه کمینه دمای هوای این شهر کمتر از هفت درجه زیر صفر خواهد بود.

گرمسار هوای صاف دارد برای این شهرستان نیز برودت هوا و افزایش ابر برای فردا و پس فردا پیش بینی شده است همچنین این شهرستان آغاز هفته‌ای سرد را تجربه خواهد کرد. بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز ۱۷ و سه درجه بالای صفر است و وزش شدید باد تنها پدیده قابل ذکر هواشناسی محسوب می‌شود.

در نهایت باید گفت الگوی ۱۰ روز اول زمستان در استان سمنان کاهش دمای هوا بین پنج الی ۱۰ درجه است برای روزهای دوم، سوم و چهارم دیماه افزایش ابر و بارش و برودت هوا پیش بینی شده است دوباره هوا صاف خواهد شد اما برودت همچنان باقی است تا روزهای میانی هفته آتی که شاهد افزایش ابر و بارش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا