تجارت

دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری در سال ۱۴۰۰ اعلام شد بر این اساس راهنمایان فرهنگی روزانه حداقل ۶۳۰ هزار تومان دستمزد خواهند داشت.

ناظم نیوز: رؤسای انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی و کانون صنفی راهنمایان گردشگری ایران در نامه‌ای به رؤسای انجمن‌های صنفی و تشکل‌های عضو کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور درباره نرخ دستمزد راهنمایان در سال ۱۴۰۰ نوشتند:
به موجب این نرخ نامه، حداقل دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری برای سال ۱۴۰۰ به استناد ماده ۴۱ قانون کار، ماده ۵ آئین نامه راهنمایان گردشگری و نرخ پایه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پیوست ۱ و ۲ اعلام می‌شود.

دستمزد راهنمایانی که تحت پوشش بیمه توسط کارفرما قرار نگرفته‌اند

دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

تبصره ۱: نرخ نامه‌های پیوستی، حداقل دستمزد راهنمایان گردشگری برای تورهای معمول است. لذا با توجه به تنوع برنامه‌های، ساعات کاری روزانه، سختی کار و کمبود راهنمای مسلط به برخی زبان‌های خاص، ملاک تعیین نرخ، توافق بین راهنما و کارفرما است.
تبصره ۲: چنانچه راهنمای گردشگری تجربه اجرای بیش از ۳۰ تور را دارا باشد، می‌بایست ۱۰ درصد به کف نرخ دستمزد با عنوان سابقه کار اضافه می‌شود.
تبصره ۳: دستمزد نیم روز معادل ۶۰ درصد دستمزد تمام روز، طبق جداول فوق محاسبه گردد. مدت زمان اجرای آن حداکثر ۴ ساعت متوالی در یک روز است.
تبصره ۴: در بخش ترانسفر فرودگاهی به ازای هر ساعت تأخیر ورود مسافر مبلغ ۳۵,۰۰۰ تومان به دستمزد اضافه می‌شود.

دستمزد راهنمایانی که تحت پوشش بیمه توسط کارفرما قرار گرفته‌اند

دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

تبصره ۵: این نرخ نامه مشمول آن دسته از راهنمایان گردشگری که در استخدام دفاتر خدمات سفر هستند و از حقوق ثابت و بیمه برخوردارند، نخواهد شد. بر این اساس با توجه به دریافتی ماهیانه فرد، مزایای استخدامی و سنوات، توافق بین راهنما و کارفرما ملاک عمل خواهد بود.
امید است با حمایت مدیران دفاتر خدمات سفر و همراهی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در رعایت نرخ نامه اعلا شده شاهد بالا رفتن حس امنیت شغلی در صنف راهنمایان و توزیع عادلانه ثروت در صنعت گردشگری باشیم.
این نرخ نامه در ۲ جدول و ۵ تبصره به تصویب دو نهاد صنفی در بخش کارگری و کارفرمایی متولی امر رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا