ورزشورزش های رزمی

در کاتای انفرادی شانس مدال داریم/ ‏جام‬ ایران زمین برگزار می‌شود

سرمربی ایران تیم ملی کاراته کره جنوبی گفت: کره جنوبی با ترکیبی جدید متشکل از هشت کاراته‌کا در رقابت‌های قهرمانی جهان با هدف کسب تجربه در این میدان بزرگ جهانی به میدان می‌رود.

احمد صافی سرمربی ایرانی تیم ملی کره جنوبی با بیان مطلب فوق به خبرنگار ناظم نیوز اظهار داشت: چهارشنبه هفته جاری برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان با هشت کاراته کا در دو بخش کاتا و کومیته راهی امارات خواهیم شد. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم ولی نکته اصلی اینجاست که بعد از المپیک بازنگری در ترکیب تیم داشتیم و تقریباً با تیمی جوان و نفرات جدیدی در مسابقات جهانی شرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ترکیب تیم اعزامی به امارات دو نماینده در کومیته انفرادی زنان، ۵ کاراته کا در کومیته انفرادی مردان و یک کاتارو داریم؛ کاتارویی که در المپیک توکیو پنجم شد و خیلی امیدواریم روی تاتامی دبی با ارائه نمایشی درخور توجه به مدال برسد.

صافی افزود: هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی است و جوانگرایی نیز با این هدف و نگاه به آینده صورت گرفته است. بدون شک این تیم جوان نیاز به تجربیات زیادی دارد. به همین دلیل تاتامی دبی تجربه بسیار گرانبهایی است. ضمن اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان به دلیل فاصله اندک تا رقابتهای جهانی و شرایط پروتکل بهداشتی و قرنطینه دو هفته‌ای در بازگشت به کره جنوبی، تنها با سه کاراته کا شرکت خواهیم کرد.

صافی که سرمربی تیم باشگاهی دانشگاه آزاد هم هست، در خصوص سرنوشت برگزاری جام «ایران زمین» با وجود شرایط کرونا هم گفت: سال گذشته که موفق شدیم با حضور خوب کاراته کاهای داخلی و خارجی رقابتها را به صورت مجازی برگزار کنیم. ولی برای این دوره پس از مکاتبات صورت گرفته با فدراسیون مجوز برگزاری رقابتها صادر شده و به امید خدا هفدهمین دوره رقابتهای کاراته بین المللی جام ایران زمین بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد. البته که این اتفاق خوبی است که این جام معتبر به روند پیشرفتی که آغاز کرده بوده ادامه دهد و سعی می‌کنیم با استانداردهای مورد تایید وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی مسابقات خوبی را برگزار کنیم.

این کارشناس کاراته در مورد شرایط کاراته ایران تاکید کرد: علاقه‌ای به اظهار نظر در خصوص شرایط فعلی کاراته ایران و اتفاقات اخیر ندارم. به عنوان یکی از علاقمندان کاراته ایران و کسی که سال‌ها در کشورهای مختلف به عنوان یک ایرانی برای اعتلای کاراته تلاش کردم، آرزوی موفقیت برای تیم ملی کاراته در رقابتهای پیش رو دارم.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، رقابتهای کاراته قهرمانی جهان ۲۵ تا ۳۰ آبان ماه در امارات برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا