تجارت

در هاليوود چه خبر است!؟

ناظم نیوز:

 به گزارش ناظم نیوز به نقل از  مجله معتبر ورایتی، گیشه‌های سینما هنوز به حد نهایت ظرفیت خود نرسیده و این ظرفیت در سال ۲۰۲۳ به نقطه اوج خود باز خواهد گشت، چرا که گروهی از مردم هنوز از حضور در فضاهای بسته وحشت دارند. با این حال ستارگان پرقدرت هالیوود در طول سال گذشته نیز چک‌های سنگینی بابت حضورشان در فیلم‌ها دریافت کردند و رکود ناشی از کرونا هم روی دستمزد آنها تاثیری نگذاشت. با اتمام سال ۲۰۲۱ میلادی قصد داریم نگاهی بیندازیم به فهرست پردرآمدترین بازیگران هالیوود در سالی که گذشت.

1-رايان رينولدز با 52 ميليون دلار
رتبه نخست پردرآمدترين بازيگر 2021 به رايان رينولدز تعلق دارد. او امسال سود چشم‌گیری به جیب زد، چرا که 3 فیلم در سال ۲۰۲۱ از او روی پرده سينماها رفت. مجموع 3 فیلم او روی هم 600 میلیون دلار سود راهی جیب تولیدکنندگان کرد. او تنها برای فیلم هشدار قرمز، دستمزدي برابر دواين جانسون گرفت و 20 ميليون دلار درآمد داشت. براي فيلم مرد آزاد هم دستمزدي 15 ميليون دلاري گرفت كه فيلم بسيار موفقي بود. همچنين دستمزدي 14 ميليون دلاري براي بازي در فيلم باديگارد زن آدمكش، دريافت كرد و درنهايت براي بازي در فيلم كوتاهي از سري فيلم‌هاي ددپول، 3ميليون دلار دستمزد گرفت.

2-دواین جانسون (راک) با ۴۲ میلیون دلار
نفر دوم فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان در سال ۲۰۲۱ كسي نيست به جز دواين جانسون كه در سال‌هاي اخير به كلي فراموش كرده‌ايم كه او يك كشتي‌كج‌كار بوده نه يك بازيگر! حتی یک بیماری همه‌گیر هم نمی‌تواند جلوی سرعت درآمدزایی سلطان سابق کشتی‌کچ و ستاره سال‌های اخیر هالیوود را بگیرد! این مرد محبوب ۴۹ ساله در سال ۲۰۲۱ در ۲ فیلم پرفروش دیده شد. راک، برای بازی در نقش کاپیتان یک قایق بخار در فیلم کشتی جنگلی ۲۲ میلیون دلار دستمزد گرفت و براي بازي در فيلم هشدار قرمز، 20 ميليون دلار ديگر دريافتي داشت كه درآمد او در يك سال و فقط از 2 فيلم به عدد 42 ميليون دلار برسد.

3-ویل اسمیت با ۴۰ میلیون دلار
آنطور که هالیوود ریپورتر گزارش داده، ويل اسمیت برای بازی در نقش پدر خواهران ویلیامز تنیسورهاي افسانه‌ای آمریکا در فیلم شاه‌ریچارد، دستمزد سنگین ۴۰ میلیون دلاری گرفته است تا در جایگاه سوم پردرآمدترین بازیگران سال قرار بگیرد. البته اسمیت دست‌ودل‌باز که در این فیلم تهیه‌کننده هم بود، مبلغ زیادی را به دیگر بازیگران فیلم که از اکران ناقص فیلم در دوران کرونا ضرر دیده بودند غرامت داد و برای آنها آیفون آخرین مدل و دوربین‌های پولاروید هم هدیه خرید تا احساس ضرردیدگی نکنند! با اين حال درآمد او از يك فيلم و البته دريافت جايزه گلدن گلوب و همينطور شانس دريافت اسكار براي اين فيلم مي‌تواند شيريني سال 2021 را براي او كامل‌تر كند.

4-دنزل واشینگتن با ۴۰ میلیون دلار
دنزل واشنگتن كه يكي از پرافتخارترين بازيگران تاريخ سينما به شمار مي‌رود يكي از بازيگران بسيار گرانقيمت هاليوود است كه سال 2021 با بازی در فیلم چیزهای کوچک، بالاترین دستمزد تاریخ بازیگری‌اش را گرفت و رقم ۴۰ میلیون دلار دستمزد دريافت كرد. آن هم در حالی‌که فیلم در گیشه شکست سختی خورد و حتی به اندازه بودجه‌اش هم نفروخت! دنزل واشینگتن این روزها در اقتباس جذاب برادران کوئن در نقش مکبثف حضور دارد ولی میزان دستمزدش برای حضور در این فیلم مشخص نیست.

5-آنجلینا جولی با 38 میلیون دلار
ملکه هالیوود هرگاه فيلمي در اكران داشته، در فهرست پردرآمدترین بازیگران هم بوده. او برای حضور مجدد در چنین فهرستی کافی بود در یک فیلم از دنياي مارول ظاهر شود. حضور جولی در فیلم جاودانگان، 30 میلیون دلار دستمزد برايش داشت تا به دومین بازیگر زن پردرآمد تاریخ هالیوود تبدیل شود. آنجلينا جولی البته امسال فیلم کسانی که آرزوی مرگ من را دارند، را نیز در اکران داشت که میزان دستمزدش در این فیلم بسيار كم بود و تنها 8 ميليون دلار دريافت كرد.

6-لئوناردو دی‌کاپریو با ۳۰ میلیون دلار
لئوناردو دي‌كاپريو كه در سراسر جهان محبوب مردم است در سال 2021 کمدی سیاه به بالا نگاه نکن، را در کنار مریل استریپ، جنیفر لارنس و جونا هیل داشت و ۳۰ میلیون دلار به حساب بانکی‌اش فرستاد. دی‌کاپریو با وجود استعداد زیادش در پولسازی و درآمدزایی، ستاره‌ای غیرقابل پیش‌بینی است. مثلا او در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود از میزان عرف دستمزدش که در آن زمان ۲۰ میلیون دلار بود گذشت و تنها ۱۰ میلیون برای حضور مقابل دوربین تارانتینو گرفت.

7-دانیل کريگ با ۲۵ میلیون دلار
آخرين حضور دانيل كريگ در نقش جيمزباند او را در فهرست پردرآمدترين‌هاي سال 2021 قرار داد. او كه برای پنجمین و آخرین بار در سری فیلم‌های جيمزباند ظاهر شده بود براي بازي در فیلم زمانی برای مردن نیست، ۲۵ میلیون دلار دستمزد گرفت. فیلم رکورد گیشه در دوران کرونا را شکست و ۷۷۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت، هرچند با پروفروش‌ترین فیلم او از جيمزباند فاصله‌ای ۳۰۰ میلیون دلاری داشت!

8-جنیفر لارنس با ۲۵ میلیون دلار
پس از ۳ سال وقفه، این بازیگر محبوب آمریکایی در فیلم به بالا نگاه نکن، ساخته آدام مک‌کی با لئوناردو دی‌کاپریو همبازی شد و برای بازی در نقش یک ستاره‌شناس، ۲۵ میلیون دلار دستمزد گرفت. با توجه به اینکه لارنس یکی از پولسازترین بازیگران هالیوود است و فیلم‌های قبلی او بیش از يك میلیارد دلار فروش داشته‌اند، دریافت دستمزد ۲۵ میلیون دلاری از سوی او امری کاملا طبیعی است. هرچند اين فيلم كمدي نتوانست گيشه موفقي داشته باشد با اين جال دستمزد خوبي براي بازيگرانش داشت.

9-امیلی بلانت با ۲۳ میلیون دلار
این ستاره بریتانیایی با 2 فیلم بزرگی که در اکران داشت مجموعا ۲۳ میلیون دلار به جیب زد. بلانت برای بازی در قسمت دوم فیلم یک جای آرام، به کارگردانی همسرش جان کرازینسکی حدود ۱۳ میلیون و برای حضور در فیلم کشتی جنگلي، ۱۰ میلیون دلار دستمزد گرفت. البته همبازی دیگر او در فیلم کشتی جنگلی کسی نبود جز دواین جانسون که بیش از ۲ برابر بلانت دستمزد گرفت يعني ۲۲ میلیون دلار برای یک فیلم!

10-وین دیزل با ۲۰ میلیون دلار
وين ديزل كه در سال‌هاي اخير عادت كرده‌ايم كه او را در سري فيلم‌هاي سريع و خشمگين ببينيم، بار ديگر با نهمين فيلم از اين مجموعه كه البته قرار بود در سال 2020 اكران شود ولي يك سال به تعويق افتاد و در نهايت اواسط سال 2021 اكران شد، با دريافت دستمزد 20 ميليون دلاري در رتبه دهم پردرآمدترين بازيگران جهان قرار گرفت. البته اين فيلم كه فروشي بالاتر از يك ميليارد دلار برايش پيش‌بيني مي‌شد به واسطه كمتر شدن مخاطبان در دوران كرونا نتوانست اين موضوع را محقق كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا