جامعه

درخواست بازنشستگان و مستمری بگیران از مجلس

علی اصغر بیات، در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز افزود: از نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی انتظار داریم نگرانی‌های بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را در بررسی بودجه ۱۴۰۱ مد نظر قرار دهند. اینکه تکالیف دولت در اجرای بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم و پرداخت بخشی از دیون انباشته دولت به سازمان تأمین اجتماعی بر زمین مانده و از طرفی هیچ توجهی به این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز نشده است، اصلاً خوب نیست.

وی ادامه داد: بدون اجرای بی کم و کاست قوانین، روز به روز حلقه فشارهای معیشتی بر بازنشستگان و مستمری بگیران تنگ‌تر می‌شود.

بیات با عنوان این مطلب که بازنشستگان نیازمند امنیت و آسایش خاطر هستند، افزود: سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر به لحاظ حفظ تعادل در منابع و مصارف در وضعیت مناسبی قرار ندارد. اجرای ۲ مرحله متناسب سازی به پشتوانه پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی انجام شد که کار بزرگی بود، اما تداوم آن نیازمند توجه جدی دولت و مجلس در کلیات بودجه است و گرنه قطعاً این سازمان در ارائه تعهدات و خدمات متنوع به جامعه چندین میلیونی خود به ویژه مستمری بگیران، به چالش‌ها و مشکلات جدی برخورد خواهد کرد کما اینکه در حال حاضر نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی تاکید کرد: باید به هشدارهای کارشناسان و دلسوزان امر توجه کنیم. دولت‌ها تکالیف و وظایف مشخص و صریحی را در برابر بازنشستگان و مستمری بگیران دارند و بودجه کل کشور به عنوان یک سند بالادستی باید دربرگیرنده ملاحظات و دغدغه‌های مهم آحاد جامعه باشد و در این میان اقشار چند میلیونی بازنشستگان تأمین اجتماعی که اغلب در زمره حداقل بگیران هستند، سهم به سزایی دارند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور گفت: ما انتظار داریم نمایندگان مجلس در کنار وظایف قانون‌گذاری، نظارت مؤثری را در نحوه اجرای قوانین و تکالیف بر زمین مانده داشته باشند و از طرفی اجازه ندهند اثرات و تبعات رویکرد انقباضی بودجه ۱۴۰۱ متوجه زندگی و معیشت بازنشستگان شود و بیش از این گذران زندگی آنها سخت و سخت‌تر شود.

بیات افزود: ما با همه توان خود و با رایزنی‌های مختلف با کمیسیون‌های تخصصی مجلس مسیر درست را دنبال می‌کنیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا