استانها

درآمد ۴۰۹ میلیاردی از گمرکات گلستان/واردات ۹۶ درصد افزایش یافت

گرگان- مدیرکل گمرکات گلستان از درآمد ۴۰۹ میلیارد ریالی گمرکات استان در هفت ماهه نخست سال خبرداد و گفت: واردات به گلستان از نظر حجمی طی این مدت ۹۶ درصد افزایش یافته است.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری ۲۳۲ میلیون و ۱۸۵ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۸۹ میلیون و ۷۲۲ هزار دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با از نظر حجمی ۱۶۴ درصد و از نظر دلاری ۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: همچنین طی این مدت ۹ میلیون و ۷۲۵ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۱۸۱ هزار دلار به استان وارد شده که افزایش ۹۶ درصدی از نظر حجمی و افزایش ۱۴۴ درصدی از نظر ارزش دلاری را شاهد هستیم.

حسینی اضافه کرد: همچنین حجم ترانزیت خارجی طی هفت ماه نخست امسال، سه میلیون و ۵۷۲ کیلوگرم کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۸ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴۵ درصد از نظر وزنی و ۱۵۴ درصد از نظر ارزش دلاری رشد داشته است.

وی در خصوص درآمد وصولی گمرکات استان در هفت ماه ابتدایی سال هم گفت: درآمد گمرکات گلستان طی این مدت ۴۰۹ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال است که که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۰۶ درصدی یافته است.

گفتنی است عمده کالاهای وارداتی ماشین آلات خط تولید و پارچه بوده که از ترکمنستان، چین و ترکیه وارد استان شده و عمده کالاهای صادراتی هم شامل لبنیات، پسته، سیمان و پلی استایرن بوده که به کشورهای عراق، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا