اقتصادی

خودروهای خارجی غیراستاندارد و بی‌کیفیت اجازه واردات نخواهند داشت

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروی استاندارد و باکیفیت پس از تایید صللحیت سازمان ملی استاندارد وارد کشور خواهد شد و اگر غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست خبری در مورد کیفیت خودروها، اظهار کرد: در مورد خودرو برابر با قانون عمل می‌کنیم و به قانون اتکا داریم. اگر قانون جایی اجرا و یا تدوین استانداردی را مورد تاکید قرار دهد حتماً عمل می‌کنیم و قرار هم نیست جواب هر موضوعی را بدهیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در کشورهای دیگر رعایت استانداردهای خودروسازی ابتدا درون‌سازمانی و بعد کشوری است، گفت: استانداردهای خودروسازی در ایران چندان هم سخت نیست. عمل به قانون و کسب رضایت مردم و رفع گله مندی های مصرف کننده وظیفه خودروساز است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۵ خودروی ضعیف و غیرایمن دیگر تولید نمی‌شود.

کیفیت خودروهای وارداتی باید از سوی سازمان استاندارد تأیید شود

اسلام‌پناه در مورد کیفیت خودروهای وارداتی نیز اظهار کرد: خودرویی که دارای استاندارد باشد و معیارهای کیفی را از نظر استاندارد رعایت کرده باشد باید وارد کشور شود.

وی افزود: ما با جزئیات نام شرکت تولیدکننده و نرخ خودرو و… کاری نداریم. تاکید ما بر واردات خودروی استاندارد است. غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در قانون هم ورود ما به این مساله صراحتاً مورد تاکید قرار گرفته است و خودروهایی وارداتی پس از تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد اجازه ورود به کشور خواهند داشت.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا