فوتبال جهانورزش

«خلیج‌فارس» نام دیگری ندارد

ناظم نیوز: رقابت‌های فوتبال جام خلیج فارس با نامی جعلی و غیرواقعی در بصره عراق در حال برگزاری است.

به گزارش ناظم نیوز، رقابت‌های فوتبال جام خلیج فارس از روز جمعه گذشته (شانزدهم دی) در بصره عراق آغاز شد و تا بیست و نهم ماه جاری ادامه خواهد داشت. در این رقابت‌ها تیم‌های ملی عراق، عربستان، کویت، بحرین، یمن، عمان، قطر و امارات حضور دارند؛ اما اتفاق عجیبی که رخ داد به نام این رقابت‌ها مربوط می‌شود و یکبار دیگر از نام مجعول «خلیج عربی» استفاده شده است.
حتی سایت فیفا هم در اقدامی شیطنت‌آمیز این مسابقات را با همین نام جعلی در سایت رسمی خود قرار داده تا مشخص شود این نهاد بین‌المللی تحت تاثیر دلارهای نفتی کشورهای عربی در جهت خواسته‌های این کشورها عمل می‌کند. در این بین تا به امروز فدراسیون فوتبال ایران هیچ واکنشی در این خصوص نداشته است.
در روزهایی که فدراسیون فوتبال هنوز درگیر انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و هیچ راهبرد مشخصی هم در این زمینه ندارد فیفا و برخی کشورهای عربی چنین اقدام شنیعی را انجام می‌دهند. انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال ایران در اولین اقدام به صورت رسمی اعتراض خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا و همینطور فدراسیون فوتبال عراق اعلام کند.
خلیج‌فارس تنها یک نام نیست و به نوعی یکی از نمادهای هویتی کشورمان محسوب می‌شود و نباید مقابل چنین شیطنت‌هایی سکوت کرد. نامگذاری لیگ برتر فوتبال ایران با عنوان خلیج فارس اقدام بسیار مثبتی بود که انجام شد؛ اما قطعا کافی نیست و باید واکنش تندی نسبت به این مسئله داشت.
فدراسیون فوتبال می‌تواند در این زمینه از کمک نهادهایی همچون وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و وزارت امور خارجه استفاده کند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نبود؛ اما سکوت مقابل این موضوع به هیچ عنوان جایز نیست. شاید اگر فدراسیون فوتبال ایران در حوزه بین‌الملل فعال‌تر بود شرایط دیگری ایجاد می‌شد؛ اما با وجود اینکه مهدی تاج ‌نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا است اما عملا این سمت فایده‌ای برای فوتبال ایران نداشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا