استانها

خطر افزایش شهرهای قرمز کرونایی فارس

شیراز – رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:در شهرهایی که مشارکت در واکسیناسیون پایین است با افزایش آمارهای ابتلا، بستری و جان باختگان مواجه هستیم و افزایش خطر ورود به وضعیت قرمز بیشتر می شود.

به گزارش ناظم نیوز، دکتر مهرزاد لطفی در نشست روزانه مدیریت بیماری کرونا در فارس ضمن بررسی آخرین وضعیت کرونا و واکسیناسیون در مناطق مختلف استان، نسبت به پایین بودن آمار مشارکت و مراجعه گروه‌های هدف برای دریافت واکسن در برخی از شهرستان‌ها ابراز نگرانی کرده و پیامد این سهل انگاری را افزایش آمارهای مربوط به ابتلاء، شدت یافتن بیماری و در نتیجه بستری و افزایش آمار جان باختگان عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی، این سهل انگاری و بی توجهی‌ها مهم‌ترین عامل تغییر وضعیت شهرها به رنگ قرمز شده است که سلامت خانواده‌ها و عزیزان یکایک ما را تهدید می‌کند.

دکتر لطفی از افراد بالای ۱۲ سال استان خواست تا هرچه سریع‌تر به به نزدیک ترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با سرد شدن هوا و افزایش بیماری در این فصل، برای رهایی از چنگال کرونا و دیگر بیماری‌های مُسری، به مشارکت جدی مردم در زمینه دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیاز داریم تا بتوانیم شاهد کاهش زنجیره‌های انتقال این بیماری در سطح جامعه باشیم.

او هرگونه سهل انگاری در این زمینه را آسیبی برای خود و اطرافیان عنوان کرد که در حقیقت به مخاطره انداختن موضوع حیاتی جان و سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مسؤولان، فعالان اجتماعی و بزرگان خانواده‌ها خواست تا مردم را برای مشارکت در واکسیناسیون و ایمن سازی جامعه تشویق کنند.

او از مردم فارس دعوت کرد تا ضمن شرکت در طرح واکسیناسیون، از اطرافیان خود نیز بخواهند هر چه سریع‌تر برای مقابله با این بیماری، به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر لطفی با اشاره به اینکه کرونا مهمان ناخوانده بسیاری از خانواده‌ها شده و در کمترین زمان، اعضای خانواده را درگیر کرده است، از افرادی که نشانه‌های سرماخوردگی را در خود یا اطرافیان مشاهده می‌کنند، خواست تا از هرگونه سهل انگاری پرهیز کرده و برای پیشگیری از انتشار بیماری و دریافت خدمات درمانی به نزدیک ترین مرکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت پایش، رصد و پیگیری روزانه آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، وضعیت سلامت بیماران بستری و آمارهای مربوط به بهبودی بیماران در استان و کشور، از تلاش بی وقفه و شبانه روزی کمیته علمی کروناویروس در دانشگاه به پاس پیگیری مستمر موارد یاد شده قدردانی کرد.

بررسی آخرین آمارهای ابتلاء در مناطق مختلف استان، آمارهای بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، روند نمونه گیری های تشخیصی و میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، از دیگر محورهایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به روال دیگر نشست‌های این ستاد مدیریتی، در نشست امروز پیگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا