اقتصادی

خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت اسکناس سبز را در بازار تکان نداد

برخی از رسانه ها از قیمتهای رو به بالای دلار در بازار به دلایل مختلفی از جمله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و موضوع جنگ روسیه و اوکراین خبر داند که بازدید میدانی خبرنگار ناظم نیوز نشان از ثبات نرخ ارز دارد.

به گزارش ناظم نیوز، در حالی برخی رسانه‌ها از خرید و فروش اسکناس دلار در بازار ارز با قیمت‌های عجیب خبر می‌دهند که بازدید میدانی از بازار ارز فردوسی تهران از ثبات در این بازار حکایت دارد.

هم اکنون قیمت خرید هر اسکناس دلار در بازار آزاد فردوسی بین ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲۶ هزار تومان عنوان می‌شود. اما هر اسکناس دلار در صرافی‌ها نیز ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورده است.

انتظار برای اعلام توافق برجام باعث شده تا معامله گران این بازار برای مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات وین همچنان نظاره گر اخبار باشند. برخی خبرها با تیترهایی اغوا گرایانه مدعی فروش دلار ۳۴ هزار تومانی در بازار ارز شده بودند که این نرخ‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد.

این گزارش حاکی است برخی از صرافی‌ها اعلام کردند عرضه ارز ۳۰۰ دلاری به ازای ارائه کارت ملی بیشتر به این دلیل است که برخی از متقاضیان دنبال اعطای عیدی با ارز دلار هستند و بیشتر این افراد می‌خواهند دلارهای خرد تهیه و آن را عیدی دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا