اقتصادی

حمایت ۴۴ هزار میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی از گردشگری

از مجموع ۵۷۱ هزار میلیارد ریال سپرده گذاری ریالی صورت گرفته توسط صندوق توسعه ملی، تا کنون ۴۴ هزار میلیارد ریال به صنعت گردشگری تخصیص یافته است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از صندوق توسعه ملی، از مجموع ۵۷۱ هزار میلیارد ریال سپرده گذاری ریالی صورت گرفته توسط صندوق توسعه ملی، تا کنون ۴۴ هزار میلیارد ریال به صنعت گردشگری تخصیص یافته است.

طبق تحقیقات به عمل آمده، به دلیل وجود درآمد های نفتی، توسعه‌ی صنعت گردشگری در کشورهای نفت خیز به مراتب کمتر از کشورهای وارد کننده‌ی نفت می باشد؛ این در حالی است که ایران با داشتن تمدن دیرینه و مکان های توریستی بی نظیر و تنوع آب و هوایی، توانمندی بالایی در جذب توریست داشته و با توجه به اتمام منابع نفتی در آینده ای نه چندان دور، این صنعت می تواند جایگزین مناسبی برای نفت شود و ارز مورد نیاز کشور را تأمین کند.

با توجه به اینکه یکی از اولویت های اعطای تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در بخش گردشگری احداث و تأمین تجهیزات هتل، مراکز اقامتی، مراکز تفریحی و مجتمع‌های رفاهی و بین‌راهی می باشد، این صندوق با اعلام اینکه محدودیتی در اعطای منابع به بخش گردشگری ندارد، حاضر به توسعه‌ی هر چه بیشتر این صنعت به ویژه در استانها و حمایت از بخش خصوصی فعال در این بخش بوده و در صورت ارائه‌ی طرح های قابل قبول از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منابع مالی مورد نیاز آنها را تأمین خواهد کرد.

همچنین این صندوق آمادگی دارد در صورت امکان بازپرداخت تسهیلات از محل درآمدهای ارزی، نسبت به تأمین مالی طرح های بخش گردشگری بصورت ارزی نیز اقدام نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا